Молитва софии преименитой

Предлагаем ознакомиться: Молитва софии преименитой с точным и подробным описанием.

П реве́чная Прему́дросте, Христе́ Бо́же наш!/ Боже́ственным смотре́нием Свои́м преклони́вый Небеса́,/ благоволи́л еси́ всели́тися во утро́бу Чи́стыя Отрокови́цы,/ средосте́ние вражды́ разруши́в,/ освяти́л еси́ естество́ на́ше/ и Ца́рствие Твое́ нам отве́рзл еси́;/ сего́ ра́ди Тебе́, Творца́ на́шего и Изба́вителя,/ и ро́ждшую Тя,/ спасе́ния на́шего та́йне послужи́вшую Де́ву Чи́стую, // пра­восла́вно велича́ем.

В е́лия и неизрече́нная Прему́дрости Бо́жии си́ла/ смотре́ния плотска́го та́ин­ства!/ Софи́е Преимени́тая,/ де́вственных душе́ и неизглаго́ланнаго де́вства чистото́,/ смире́нныя му́дрости и́стино,/ поко́ище Свята́го Ду́ха,/ пречестны́й хра́ме непостижи́мыя сла́вы Его́,/ огнезра́чный престо́ле Христа́ Бо́га на́шего,/ в Тя бо всели́ся неизрече́нно Сло́во Бо́жие, и плоть бысть,/ Неви́димый яви́ся,/ и неприкоснове́нный из Тебе́ изы́де,/ и с челове́ки поживе́, врага́ иско́ннаго уловля́я/ и челове́ки от кля́твы дре́вния свобожда́я,/ возводя́ па́ки, отню́дуже испадо́хом./ Мо́лимтися, Влады́чице,/ отягче́нныя ны во гресе́х лю́тых поми́ловати/ и спасти́ ду́ши на́ша,/ и, я́ко человеколюби́вая и милосе́рдая Цари́ца,/ Ма́ти Прему́дрости Бо́жия Сло́ва,/ при́зри на ны, гре́шныя лю́ди Твоя́,/ и умилосе́рдися, заступи́ от напа́стей и скорбе́й лю́тых/ и гра́ды на́ша невреди́мы сохрани́, // иде́же ны́не и́мя Твое́ пресвято́е боголе́пно сла́вится.

П ритеце́м, правосла́внии лю́дие,/ к прему́дрости Бо́жии/ и ви́дим чудотво́р­ную ико́ну Пречи́стыя Богома́тере,/ Ю́же имену́ем по явле́нию Софи́ю, Прему́дрость Бо́жию,/ зане́ храм бысть одушевле́н Единоро́днаго Сы́на и Сло́ва Бо́жия./ Сия́ у́бо светолу́чно сия́ет в пречестне́м хра́ме Свое́м/ и сердца́ на́ша весели́т, приходя́щих с ве́рою/ и взира́ющих со стра́хом и благогове́нием на пречи́стую сию́ ико́ну,/ помышля́юще в сердца́х на́ших,/ я́ко вои́стинну Прему́дрости Бо́жии е́сть се́ление/ и та́инства Его́ смотре́ние,/ на упова́ние бо ве́рным/ воображе́ние огнезра́чное Ея́ зрим/ и покланя́емся, я́ко и́стинному и пренепоро́чному Ея́ де́вству/ в рождестве́ и по рождестве́ па́ки;/ от Нея́же изы́де Огнь Боже́ственный,/ попаля́я тле́нныя стра́сти/ и просвеща́я ду́ши на́ша и чи́сты сотворя́я,/ И́мже и ве́ки сотвори́ Оте́ц,/ Той же и Му́дрость, Сло́во и Си́ла нарече́тся,/ сия́ние сла́вы и О́браз О́тчи Ипоста́си./ И па́ки у́бо мо́лим/ и, припа́дающе, лобыза́ем пречестну́ю ико́ну Прему́дрости Бо́жия Ма́тере/ и велегла́сно вопие́м:/ о Милосе́рдая Влады́чице,/ спаси́ рабы́ Своя́ от наси́лия диа́воля,/ от нахожде́ния иноплеме́нных и междоусо́бныя бра́ни,/ я́ко Ты еси́ всех благи́х Пода́тельница и Покрови́тельница // притека́ющим к Тебе́ с ве́рою и прося́щим ве́лия ми́лости.

П ритеце́м, лю́дие, к чу́дному о́бразу Прему́дрости Бо́жии, Цари́цы и Богоро́дицы:/ Царя́ Небе́снаго Ма́ти, Христа́ Бо́га на́шего,/ услы́ши нас, гре́шных и недосто́йных раб Твои́х,/ в час сей припа́дающих и моля́щихся с воздыха́нием и слеза́ми,/ уми́льно глаго́лющих и приле́жно вопию́щих:/ от бед изба́ви нас, Влады́чице,/ и заступи́, и не пре́зри воздыха́ния на́шего и слез,/ и изми́ нас от вся́кия ско́рби и напа́сти, я́ко мо́жеши, хотя́щи,/ ра́зве Тебе́ Предста́тельницы ины́я и хода́тая те́пла не и́мамы к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, // да спасе́т Тебе́ ра́ди ду́ши на́ша.

Н епостижи́мая и Всепе́тая Прему́дросте Бо́жия, Софи́е Преимени́тая, де́вственных ду́ше, си́речь Единоро́дный Сы́не, Сло́ве Бо́жий, приими́ моле́бное сие́ пе́ние от недосто́йных и скве́рных уст на́ших. А́ще и пи́сана суть: не красна́ песнь во усте́х гре́шничих, оба́че же разбо́йник еди́нем сло́вом спасе́ся, мыта́рь воздыха́нием оправда́ся и ханане́ина дщерь ма́терним проше́нием исцели́ся, поне́же Ты, Го́споди, Благ и Человеколюби́в, гряду́щаго в мир просвеща́еши, и грехи́ гре́шником отпуща́еши, и ра́зумом неразу́мных наполня́еши, и бу́ияго умудря́еши, и жа́ждущия благи́х слове́с ду́ши уче́нием Твои́м, я́ко самаряны́ню водо́ю живо́ю, напая́еши, блудника́ целому́дренна устроя́еши, разбо́йнику рай отверза́еши, зане́ Ты еси́ всех благи́х Пода́тель, и Вразуми́тель, и животу́ Храни́тель, Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву и хвалу́, честь и благодаре́ние и славословле́ние возсыла́ем и поклоне́ние твори́м со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и со Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, и со Пресвято́ю и Пренепоро́чною Твое́ю Ма́терию, Влады́чицею на́шею Богоро́дицею и Присноде́вою Мари́ею, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Ирмос: Неизреченным велением пешеходца приял еси и непроходимое море изсушил еси, израильтеския люди, обращенныя от Египта, спасл еси, исходную песнь пою Тебе, Господи.

Припев: Премудросте Божия, Софие преименитая, спаси ны, грешныя рабы Твоя.

Аз Премудрость вселих, рече приточник от лица Господня, Мой совет и утверждение, еже есть Единородный Сын и Слово Божие. Аз, рече, любящия Мя люблю, а взыскающии Мене обрящут благодать.

Бог Премудростию Своею землю основа, уготова же Небеса мудростию, положи облак во одеяние, и составив свет утренний, вратницы же адовы, Той видевше, убояшася.

Слава: Всем сердцем взыщем Премудрость Божию, от Пречистыя Девы в плоть пришедшую, да не поткнутся ноги наша, и не убоимся страшнаго, нашедшаго на ны, устремления нечестивых.

И ныне: Достойно, яко одушевленное Тя Небо, пришла Небесная, Пречистая, Божественная селения, и предста, светло украшена, яко Невеста Всенепорочная, Царю и Богу.

Ирмос: Утверждаяй гром и созидаяй дух, утверди мене, Господи, да Тя пою истинно и творю волю Твою, яко несть свят, яко Ты, Боже наш.

Господь будет на всех путех наших, и утвердит ноги наша, да не поткнемся, аще стяжем Премудрость Его, и обымет нас и даст главам нашим венец благословен.

Дар благ дает нам София, Премудрость Божия, и путем правым тещи наставляет нас, аще течем путем тем, не запнемся и сохраняем себе в живот вечный.

Слава: Егда же уныем, да взыщем Премудрость Божию, Софию именуемую, и даст нам веселие и радость, и сохранит нас от всякия неприязни, и покажет нам путь животный.

И ныне: Лик богословов от конец, свыше же Ангел множества к Сиону идяху всесильным мановением, достодолжно, Владычице, Твоему погребению служаще, и вкупе ликующе, и надгробную песнь поюще: радуйся, Невесто Приснодевая.

Читайте так же:  Все молитвы от порчи и сглаза

Премудрость Божия светозарно сияет чудесными зарями, веселия исполняя приходящих с верою и болезни душевныя и телесныя нам исцеляя, мы же, взирающе на огнезрачное Тоя воображение, покланяемся, глаголюще: спаси рабы Своя, Содетелю всяческим, от напастных обстояний, молитвами Пречистыя Твоея Матере.

Ирмос: Услышах Твое, Христе, воистинну преславное, яко безсмертен сый Бог, уподобися смертным человеком и пребысть, еже бе, и того ради Твою славлю силу.

Жены некия Премудрость Божию взыскаша и вослед Тоя идоша, блудницы же целомудренны быша, и тьму во свет претвориша, и мучителей посрамиша, и живот вечный наследоваша.

Зело любима есть Премудрость Божия, еже есть смотрения таинство всем человеком, Ейже ничтоже точно есть под небесем, да сохраняем Ту, яко зеницу ока, и упокоит нас в день Судный.

Слава: Иже неизреченною мудростию словом составивый всяческая Бог, еяже по смотрению Софию именова, да проповемы Ту на краех высоких и Тоя ради обрящем благодать и милость в день Судный.

И ныне: В преставлении Твоем, Мати Божия, пространнейшее тело Твое и богоприятное ангельская воинства священными крилы трепетом и радостию покрываху и сице вопияху: радуйся, Невесто Неневестная.

Ирмос: Ревность приимет люди ненаказанныя, законопреступныя евреи,н огнь пояст супостаты Твоя, яко Тя, Распятаго, лестца именоваша.

Концы вселенныя, и вся, яже на ней, и небо небесем Премудрость основа, Та бо всех нас созда, Тою царие царствуют, и сильнии держат землю, и мудрии пишут правду.

Людие земнии, почтите Премудрость Божию, Софию именуемую, да во веки царствуете и живи будете, Сия бо нам исправляет путь спасения, не чтящии же Тоя во дне ада обретаются.

Слава: Мерило лестно — мерзость пред Господем, Премудрости рачитель глаголет, мерило же праведное приятно Ему есть, уста же благочестивых поучатся Премудрости.

И ныне: Сосуд подобаше избранный, пением Ти весь удивляемь, Девице, исходен, весь освящен Богови, всем богоприятен, и сей истинно являемый, Богородице Всепетая.

Ирмос: Пучиною житейскою деяньми моими снидох во ад,но, яко от кита Иона, тако вопию: из глубины зол возведи, молюся, Сыне Божий и Слове.

Начаток Премудрости — стяжати веру несумненную, да тою наследим благая; не дадим сна очима и взыщем Премудрость Божию, не уклонимся ни на десно, ни на шуее, да спасемся, аки серна от тенет.

Очи наша да зрят к Премудрости Божия Матере, в Нюже неизреченно Бог Слово вселися и, от Тоя плоть заимовав, недомысленно родися; днесь апостольский лик Тоя погребению по воздуху стекается, исходную песнь поюще: благословен из Тебе рождейся Бог наш.

Слава: Почтим, людие, Премудрость Божию, Софию именуемую, да обымет нас, пленицу грехов наших разрушит и даст главам нашим венец, и тою, яко любодельная пчела, потщимся и славими всеми будем.

И ныне: Жизни бывши храм, жизнь присносущную улучила еси, смертию бо к животу преминула еси, Иже Жизнь рождали воипостасную, тем вопием Ти: из глубины зол возведи ны, молимтися, Владычице Всепетая.

Притецем, православнии людие, к Премудрости Божии и видим чудотворную икону Пречистыя Богоматере, Юже именуем по явлению Софию, Премудрость Божию, зане храм бысть одушевлен Единороднаго Сына и Слова Божия. Сии убо светолучно сияет в пречестнем храме Своем и сердца наша веселит, приходящих с верою и взирающих со страхом и благоговением на пречистую сию икону, помышляюще в сердцах наших, яко воистинну Премудрости Божии есть селение и таинства Его смотрение, на упование бо верным воображение огнезрачное Ея зрим и покланяемся, яко истинному и пренепорочному Ея девству в рождестве и по рождестве паки; от Неяже изыде Огнь Божественный, попаляя тленныя страсти и просвещая души наша и чисты сотворяя, Имже и веки сотвори Отец, Той же и Мудрость, Слово и Сила наречется, сияние славы и Образ Отчи Ипостаси. И паки убо молим и, припадающе, лобызаем пречестную икону Премудрости Божия Матере и велегласно вопием: о Милосердая Владычице, спаси рабы Своя от насилия диаволя, от нахождения иноплеменных и междоусбныя брани, яко Ты еси всех благих Подательница и Покровительница притекающим к Тебе с верою и просящим велия милости.

Ирмос: Юноши три в Вавилоне, веление мучителево на буйство преложше, посреде пламене вопияху: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Рука избранных удержит Премудрость Божию, лучши бо есть сребра и злата, и на версех стен проповедуется, и во вратех сильных приседит, и, дерзающи, глаголет: радуйтеся со Мною, взыскающии Мене.

Славу Премудростию Божиею наследова, та бо есть долгота жития, и лета жизни дарует, и мир прилагает, вся благая исправляет, и путь жизни сохраняет нам.

Слава: Творяй правду наследит Премудрость Божию, Софию именованную, яко блага сосца ея паче вина и воня мира ея паче всех аромат. Взыщем Ту и вослед Ея течем, да суд и правду дарует нам.

И ныне: Всесвященное преставление Божественныя Твоея и Нетленныя Матере премирныя Вышних сил совокупи чины веселитеся с сущими на земли, Тебе поющими: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Ирмос: Всяческая, Владыко, Премудростию Твоею составил еси, земли же паки утвердил еси, якоже веси, дно, основанием водрузивый на водах безмерных. Тем вси вопием, воспевающе: благословите, дела Господня, непрестанно Господа.

Софие, Премудрость Божия именуемая, Самем Господем нареченная, царю Иустиниану в создании чуднаго храма Ангелом откровенная, темже вси вопием, воспевающе: благословите, вся дела Господня, непрестанно Господа.

Израилю повеле Господь в Силоме скинию поткнути и ту честно хранити, кольми паче честнейши одушевленная скиния, не Веселеилом сотворенная, но Самем Богом учиненная и София нареченная, в Нюже Сам Бог Слово вселися; благословите, вся дела Господня, непрестанно Господа.

Читайте так же:  Молитва Святого макария великого утренняя

Слава: Мысленный виноград храм Софии, Премудрости Божии, сиречь чрево Пресвятыя Богоматере, от негоже изыде Огнь Божественный, пожигаяй наша душетленныя страсти; благословите, вся дела Господня, непрестанно Господа.

И ныне: О, выше ума чудес Приснодевы же и Богоматере! Во гроб бо всельшися, показа рай. Емуже предстояще днесь, радующеся, поем и сице глаголем: благословите, вся дела Господня, непрестанно Господа.

Ирмос: Сокровенное Божие неизреченное в Тебе совершается явственное таинство, Дево Пречистая, ибо Бог из Тебе воплотися за милосердие. Темже Тя яко Богородицу величаем.

Егда недоумевашеся царь, в кое имя созиждет церковь Божию, тогда явися Ангел отроку, стрегущему орудия, во образе каженика, глаголя: кленутися во имя Софии, Премудрости Божий, в Еяже имя церковь сия зиждется.

Он же, уведев явление, радостен бе зело, и на совершение избранных церкве Божии тщательно касается, и сея ради вины венцем Премудрости облагается и во благочестии первый царь нарицается.

Слава: Нашего ради спасения Единородный Сын и Слово Божие храм Себе созда в пречестнем чреве Девы Марии и Ту Софию именова, Премудрость Божию, еже есть девственных душа, темже Тя яко Богородицу величаем.

И ныне: Приими от нас песнь исходную, Мати Живаго Бога, и светоносною Твоею и Божественною осени благодатию, христолюбивым людем мир, грехов оставление поющим и душам спасение подающи, темже Тя яко Богородицу величаем.

Непостижимая и Всепетая Премудросте Божия, Софие Преименитая, девственных душе, сиречь Единородный Сыне, Слове Божий, приими молебное сие пение от недостойных и скверных уст наших. Аще и писана суть: не красна песнь во устех грешничих, обаче же разбойник единем словом спасеся, мытарь воздыханием оправдася и хананеина дщерь матерним прошением исцелися, понеже Ты, Господи, Благ и Человеколюбив, грядущаго в мир просвещаеши, и грехи грешником отпущаеши, и разумом неразумных наполняеши, и буияго умудряеши, и жаждущия благих словес души учением Твоим, яко самаряныню водою живою, напаяеши, блудника целомудренна устроивши, разбойнику рай отверзавши, зане Ты еси всех благих Податель, и Вразумитель, и животу Хранитель, Христе Боже наш, и Тебе славу и хвалу, честь и благодарение и славословление возсылаем и поклонение творим со Безначальным Твоим Отцем, и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, и со Пресвятою и Пренепорочною Твоею Материю, Владычицею нашею Богородицею и Приснодевою Мариею, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Ве́лия и неизрече́нная Прему́дрости Бо́жии си́ла, Софи́я Преимени́тая, пречестны́й хра́ме, огнезра́чный престо́ле Христа́ Бо́га на́шего: в Тя́ бо всели́ся неизрече́нно Сло́во Бо́жие, и пло́ть бы́сть, Неви́димый яви́ся, и Неприкоснове́нный из Тебе́ изы́де, и с челове́ки поживе́, врага́ уловля́я и челове́ки от кля́твы дре́вния свобожда́я. Мо́лимтися, Влады́чице, отягче́нных на́с во гресе́х лю́тых поми́ловати и спасти́ ду́ши на́ша. И я́ко чадолюби́вая и милосе́рдая Цари́ца, при́зри на лю́ди Твоя́, и умилосе́рдися, заступи́ от напа́стей и скорбе́й лю́тых, и гра́ды на́ша невреди́мы сохрани́, иде́же ны́не и́мя Твое́ пресвято́е боголе́пно сла́вится.

Ирмо́с: Неизрече́нным веле́нием пешехо́дца прия́л еси́ и непроходи́мое мо́ре изсуши́л еси́, изра́ильтеския лю́ди, обраще́нныя от Еги́пта, спа́сл еси́, исхо́дную пе́снь пою́ Тебе́, Го́споди.

Запе́в: Прему́дрость Бо́жия, Софи́я Преимени́тая, спаси́ ны гре́шныя рабы́ Твоя́.

Аз прему́дрость всели́х, рече́ при́точник от лица́ Госпо́дня, Мо́й сове́т и утвержде́ние, е́же е́сть Единоро́дный Сы́н и Сло́во Бо́жие. Аз, рече́, лю́бящия Мя́ люблю́, а взыска́ющии Мене́ обря́щут благода́ть.

Бо́г прему́дростию Свое́ю зе́млю основа́, угото́ва же небеса́ му́дростию, положи́ о́блак во одея́ние, и соста́вив све́т у́тренний, вра́тницы же а́довы, тоя́ ви́девше, убоя́шася.

Все́м се́рдцем взы́щем прему́дрость Бо́жию, от Пречи́стыя Де́вы в пло́ть прише́дшую, да не по́ткнутся но́ги на́ша, и не убои́мся стра́шнаго, наше́дшаго на ны́, устремле́ния нечести́вых.

Богоро́дичен: Досто́йно, я́ко одушевле́нное Тя́ Не́бо, прия́ша небе́сная, Пречи́стая, Боже́ственная селе́ния, и предста́, све́тло укра́шена, я́ко Неве́ста Всенепоро́чная, Царю́ и Бо́гу.

Ирмо́с: Утвержда́яй гро́м и созида́яй ду́х, утверди́ мене́, Го́споди, да Тя́ пою́ и́стинно и творю́ во́лю Твою́, я́ко не́сть свя́т, я́ко Ты́, Бо́же на́ш.

Госпо́дь бу́дет на все́х путе́х на́ших, и утверди́т но́ги на́ша, да не по́ткнемся, а́ще стя́жем прему́дрость Его́, и обы́мет на́с и да́ст глава́м на́шим вене́ц благослове́н.

Да́р бла́г дае́т на́м Софи́я, Прему́дрость Бо́жия, и путе́м пра́вым тещи́ наставля́ет на́с, а́ще тече́м путе́м те́м, не запне́мся и сохраня́ем себе́ в живо́т ве́чный.

Егда́ же уны́ем, да взы́щем Прему́дрость Бо́жию, Софи́ю имену́емую, и да́ст на́м весе́лие и ра́дость, и сохрани́т на́с от вся́кия неприя́зни, и пока́жет на́м пу́ть живо́тный.

Богоро́дичен: Ли́к богосло́вов от коне́ц, свы́ше же Ангел мно́жества к Сио́ну идя́ху, всеси́льным манове́нием, достодо́лжно, Влады́чице, Твоему́ погребе́нию служа́ще, и вку́пе лику́юще, и надгро́бную пе́снь пою́ще: ра́дуйся Неве́сто Приноде́вая.

Блажи́м Тя́, вси́ ро́ди, Богоро́дице Де́во, в Тя́ бо Невмести́мый Христо́с Бо́г на́ш, вмести́тися благоволи́. Блаже́ни есмы́ и мы́, предста́тельство Тя́ иму́ще: де́нь бо и но́щь мо́лишися о на́с, и ски́птры ца́рствия Твои́ми моли́твами утвержда́ются. Те́м, воспева́юще, вопие́м Ти́: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Видео (кликните для воспроизведения).

Ирмо́с: Услы́шах Твое́, Христе́, смотре́ние пресла́вное, я́ко безсме́ртен сы́й Бо́г, уподо́бися сме́ртным челове́ком и пребы́сть, е́же бе́, и того́ ра́ди Твою́ сла́влю си́лу.

Жены́ не́кия прему́дрость Бо́жию взыска́ша и во сле́д Тоя́ идо́ша, блудни́цы же целому́дренны бы́ша, и тму́ во све́т претвори́ша, и мучи́телей посрами́ша, и живо́т ве́чный насле́доваша.

Зело́ люби́ма е́сть прему́дрость Бо́жия, е́же е́сть смотре́ния та́инство все́м челове́ком, е́йже ничто́же то́чно е́сть под небесе́м, да сохраня́ем ту́, я́ко зе́ницу о́ка, и упоко́ит на́с в де́нь Су́дный.

Читайте так же:  Молитвы православные о семейном благополучии

Иже неизрече́нною му́дростию сло́вом соста́вивый вся́ческая Бо́г, ея́ же по смотре́нию Софи́ю именова́, да пропове́мы ту́ на кра́ех высо́ких и тоя́ ра́ди обря́щем благода́ть и ми́лость в де́нь Су́дный.

Богоро́дичен: В преставле́нии Твое́м, Ма́ти Бо́жия, простра́ннейшее те́ло Твое́ и богоприя́тное, Ангельская во́инства свяще́нными кри́лы, тре́петом и ра́достию покрыва́ху, и си́це вопия́ху: ра́дуйся Неве́сто Неневе́стная.

Ирмо́с: Ре́вность прии́мет лю́ди ненака́занныя, законопресту́пныя евре́и, и о́гнь поя́ст супоста́ты Твоя́ Христе́, я́ко Тя́, Воскре́сша, лестца́ именова́ша.

Концы́ вселе́нныя, и вся́, я́же на не́й, и не́бо небесе́м Прему́дрость основа́, та́ бо все́х на́с созда́, то́ю ца́рие ца́рствуют, и си́льнии де́ржат зе́млю, и му́дрии пи́шут пра́вду.

Лю́дие земни́и, почти́те Прему́дрость Бо́жию, Софи́ю имену́емую, да во ве́ки ца́рствуете и жи́ви бу́дете, сия́ бо на́м исправля́ет пу́ть спасе́ния, не чтя́щии же тоя́ во дне́ а́да обрета́ются.

Ме́рило ле́стно — ме́рзость пред Го́сподем, прему́дрости рачи́тель глаго́лет, ме́рило же пра́ведное прия́тно Ему́ е́сть, уста́ же благочести́вых поуча́тся прему́дрости.

Богоро́дичен: Сосу́д подоба́ше избра́нный, пе́нием Ти́ ве́сь удивля́емь, Деви́це, исхо́ден, ве́сь освяще́н Бо́гови, все́м богоприя́тен, и се́й и́стинно явля́емый, Богоро́дице Всепе́тая.

Ирмо́с: В пучи́не жите́йстей дея́ний мои́х, снидо́х во а́д, но, я́ко от ки́та Ио́на, та́ко вопию́: из глубины́ зо́л возведи́ мя, молю́ся, Сы́не Бо́жий и Сло́ве.

Нача́ток прему́дрости — стяжа́ти ве́ру несумне́нную, да то́ю насле́дим блага́я; не дади́м сна́ очи́ма и взы́щем Прему́дрость Бо́жию, не уклоня́яся ни на де́сно, ни на шу́ее, да спасе́мся, а́ки се́рна от тене́т.

Очи на́ши да зря́т к прему́дрости Бо́жия Ма́тере, в Ню́же неизрече́нно Бо́г Сло́во всели́ся, и от Тоя́ пло́ть заимова́в, недомы́сленно роди́ся; дне́сь апо́стольский ли́к Тоя́ погребе́нию по возду́ху стека́ется, исхо́дную пе́снь пою́ще: благослове́н из Тебе́ рожде́йся Бо́г на́ш.

Почти́м, лю́дие, Прему́дрость Бо́жию, Софи́ю имену́емую, да обы́мет на́с, плени́цу грехо́в на́ших разруши́т, и да́ст глава́м на́шим вене́ц, и то́ю, я́ко любоде́льная пчела́, потщи́мся и сла́вими все́ми бу́дем.

Богоро́дичен: Жи́зни бы́вши хра́м, жи́знь присносу́щную улучи́ла еси́: сме́ртию бо к животу́ премину́ла еси́, Яже Жи́знь ро́ждши воипоста́сную, те́м вопие́м Ти: из глубины́ зо́л возведи́ ны, мо́лимтися Влады́чице Всепе́тая.

Притеце́м, правосла́внии лю́дие, и ви́дим чудотво́рную ико́ну Прему́дрости Бо́жия, Пречи́стыя Его́ Богома́тере: сия́ бо светолу́чно сия́ет в пречестне́м хра́ме свое́м и сердца́ весели́т, приходя́щих с ве́рою и взира́ющих со стра́хом и благогове́нием на пречи́стую сию́ ико́ну, помышля́юще в сердца́х на́ших, я́ко вои́стинну Ма́ти Бо́жия е́сть на упова́ние бо ве́рным воображе́ние огнезра́чное Ея́ зри́м, и покланя́емся, я́ко и́стинному Ея́ и пренепоро́чному де́вству в рождестве́ и по рождестве́. И па́ки у́бо мо́лим, и, припа́дающе, лобыза́ем пречестну́ю о́ную ико́ну, и велегла́сно вопие́м: О, милосе́рдая Влады́чице! спаси́ рабы́ Твоя́ от нападе́ния вра́жия, и от нахожде́ния иноплеме́ннича, и междоусо́бныя бра́ни, я́ко Ты́ еси́ все́х благи́х Пода́тельница, и Покрови́тельница притека́ющим к Тебе́ с ве́рою.

Ирмо́с: Юноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство преложи́ша, и посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Рука́ избра́нных удержи́т прему́дрость Бо́жию, лу́чши бо е́сть сребра́ и зла́та, и на версе́х сте́н пропове́дуется, и во врате́х си́льных приседи́т, и, дерза́ющи, глаго́лет: ра́дуйтеся со мно́ю, взыску́ющии мене́.

Сла́ву прему́дростию Бо́жиею насле́дова, та́ бо е́сть долгота́ жития́, и ле́та жи́зни да́рует, и ми́р прилага́ет, вся́ блага́я исправля́ет, и пу́ть жи́зни сохраня́ет на́м.

Творя́й пра́вду насле́дит прему́дрость Бо́жию, Софи́ю именова́нную, я́ко бла́га сосца́ ея́ па́че вина́ и воня́ ми́ра ея́ па́че все́х арома́т. Взы́щем ту́, и во сле́д ея́ тече́м, да су́д и пра́вду да́рует на́м.

Богоро́дичен: Всесвяще́нное преставле́ние боже́ственныя Твоея́ и нетле́нныя Ма́тере, преми́рныя вы́шних си́л совокупи́ чи́ны, весели́тися с су́щими на земли́, Тебе́ пою́щими: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Ирмо́с: Вся́ческая, Влады́ко, прему́дростию Твое́ю соста́вил еси́, зе́млю же па́ки водрузи́л еси́, я́коже ве́си, глубине́ восхо́д утверди́л еси́ на вода́х безме́рных. Те́м вси́ вопие́м, воспева́юще: благослови́те, дела́ Госпо́дня, непреста́нно Го́спода.

Софи́я, Прему́дрость Бо́жия имену́емая, Саме́м Го́сподем нарече́нная, царю́ Иустиниа́ну в созда́нии чу́днаго хра́ма, Ангелом открове́нная, те́мже Тебе́ вопие́м, воспева́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, непреста́нно Го́спода во вся́ ве́ки.

Изра́илю повеле́ Госпо́дь в Сило́ме ски́нию поткну́ти и ту́ че́стно храни́ти, кольми́ па́че честне́йшими одушевле́нная ски́ния, не Веселеи́лом сотворе́нная, но Саме́м Бо́гом учине́нная и Софи́я нарече́нная, в Ню́же Са́м Бо́г Сло́во всели́ся; благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, непреста́нно Го́спода.

Мы́сленный виногра́д хра́м Софи́и, Прему́дрости Бо́жии, си́речь чре́во Пресвяты́я Богома́тере, от него́же изы́де Огнь Боже́ственный, пожига́яй на́ши душетле́нныя стра́сти; благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, непреста́нно Го́спода.

Богоро́дичен: О, вы́ше ума́ чуде́с Присноде́вы же и Богома́тере! Во гро́б бо все́льшися, показа́ ра́й, ему́же предстоя́ще дне́сь, ра́дующеся, пое́м и си́це глаго́лем: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, непреста́нно Го́спода.

Ирмо́с: Сокрове́нное Бо́жие неизрече́нное в Тебе́ соверша́ется я́вственное та́инство, Де́во Пречи́стая, и́бо Бо́г из Тебе́ воплоти́ся за милосе́рдие, Те́мже Тя́ я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Егда́ же недоумева́шеся ца́рь, в ко́е и́мя сози́ждет це́рковь Бо́жию, тогда́ яви́ся Ангел о́троку, стрегу́щему ору́дия, во о́бразе ка́женика, глаго́ля: клену́тися во и́мя Софи́и, Прему́дрости Бо́жии, в Ея́же и́мя це́рковь сия́ зи́ждется.

Он же, уве́дев явле́ние, ра́достен бе́ зело́, и на соверше́ние избра́нныя це́ркви Бо́жии тща́тельно каса́ется, и сея́ ра́ди вины́ венце́м прему́дрости облага́ется и во благоче́стии пе́рвый ца́рь нарица́ется.

Читайте так же:  Молитва о помощи на работу Матроне

На́шего ра́ди спасе́ния Единоро́дный Сы́н и Сло́во Бо́жие хра́м Себе́ созда́ в пречестне́м чре́ве Де́вы Мари́и, и Ту́ Софи́ю именова́, Прему́дрость Бо́жию, е́же е́сть де́вственных душа́, те́мже Тя́ я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Богоро́дичен: Приими́ от на́с пе́снь исхо́дную, Ма́ти жива́го Бо́га, и светоно́сною Твое́ю и Боже́ственною осени́ благода́тию, Императору — победительная, христолюби́вым лю́дем — ми́р, грехо́в оставле́ние — пою́щим и душа́м спасе́ние подаю́щи; те́мже Тя́ я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Непостижи́мая и Всепе́тая Прему́дрость Бо́жия, Софи́я Преимени́тая, де́вственных душа́, си́речь Единоро́дный Сы́н, Сло́во Бо́жие, приими́ моле́бное сие́ пе́ние от недосто́йных и скве́рных у́ст на́ших. Аще и пи́сана су́ть: не красна́ пе́снь во усте́х гре́шничих, оба́че же разбо́йник еди́ным сло́вом спасе́ся, мыта́рь воздыха́нием оправда́ся и ханане́ина дще́рь ма́терним проше́нием исцели́ся, поне́же Ты́, Го́споди, Бла́г и Человеколюби́в, гряду́щаго в ми́р просвеща́еши, и грехи́ гре́шником отпуща́еши, и ра́зумом неразу́мных наполня́еши, и бу́ияго умудря́еши, и жа́ждущия благи́х слове́с ду́ши уче́нием Твои́м, я́ко самаряны́ню водо́ю живо́ю, напая́еши, блудника́ целому́дренна устроя́еши, разбо́йнику ра́й отверза́еши, зане́ Ты́ еси́ все́х благи́х Пода́тель, и Вразуми́тель, и животу́ Храни́тель, Христе́ Бо́же на́ш, и Тебе́ сла́ву и хвалу́, че́сть и благодаре́ние и славословле́ние возсыла́ем и поклоне́ние твори́м со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и со Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, и со Пресвято́ю и Пренепоро́чною Твое́ю Ма́терию, Влады́чицею на́шею Богоро́дицею и Присноде́вою Мари́ею, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Православный праздник в честь Святых Веры, Надежды, Любови и матери их Софьи сравнительно молодой в христианстве. В этот день особо чтиться икона, перед образом молятся о благополучии в жизни и спасении от многих бед. История возникновения данного праздника насыщена и интересна. Данные великомученицы покровительствуют беременным женщинам, семьям с детьми, помогают справиться с горем утраты близких людей.

Спустя 200 лет после Рождества Христова, в очень обеспеченной христианской семье родилась дочка, и назвали ее Софией. Девушка выросла и волею судьбы вышла замуж за яростного поклонника язычества. Но муж уважал Софию и очень ее любил, поэтому не выдвигал требований об отказе от ее веры в Христа. Проживала семья в Риме.

Семья жила в любви и мире, со временем они обзавелись тремя дочерями, которых назвали: Вера, Надежда и Любовь в переводе на славянский язык. С выбором вероисповедания для дочерей София не раздумывала и воспитывала их в христианских традициях. Муж не препятствовал такому решению своей любимой супруги, но сам не обращался в христианство.

Супруг скончался внезапно, сразу после рождения последней дочери и София осталась наедине со своим горем и маленькими дочерьми. Материально семья была обеспечена на много лет вперед, поэтому трудностей в этом плане София не испытывала. Всю свою любовь вдова направила на своих трех дочерей, она воспитывала в них любовь к Богу с помощью Евангелия, обучала и девочки выросли очень умными и доброжелательными к обществу.

Ещё статьи о святых мученицах:

Девушки были очень красивыми. В их небольшие годы (Любови было 9 лет, Надежде 10 лет, а Вере 12), в Рим прибыл император Адриан и узнав, что неподалеку проживает христианская семья, первым делом захотел, чтобы они предстали перед ним. Не радостная весть сразу долетела до ушей Софии, и она стала молиться Создателю о спасении ее девочек, терпении, укреплении веры и сил для выдержки испытаний.

Женщину с тремя девочками слуги императора доставили во дворец. Собралось много зрителей и все были удивлены твердому выражению лица этих людей. Император начал с детей и поочередно убеждал каждую из девочек отречься от Христа и изменить свою веру в пользу язычества.

Важно! Дочери Софии твердо отказали Адриану, не польстившись на его обещания завалить их семью подарками и конфетами.

Тогда император не стал изменять своим методам и начал истязать по одной из женщин этой семьи. Девочек по очереди пытали, избивали, бросали в смолу и жгли открытым огнем.

Первой на мучения была вызвана старшая дочь — Вера, но Иисус Христос услышал молитвы матери и чудесным образом оберег первую девочку Веру от долгих мучений, на ней не появилось даже маленького синяка. Взбешенный император приказал истязать до последнего остальных дочерей этой христианской семьи и после чего каждой из них отсекли голову.

Мать Софию постигла самая страшная участь. Ее заставили смотреть на мучения своих родных, маленьких дочерей, которых она растила, и приказали ей похоронить их тела собственноручно, после чего оставили ее в живых переживать свое неутешное горе. Господь освободил ее от страданий и через три дня забрал ее душу к себе.

Имена трех дочерей Софии имеют важное значение для каждого православного человека. Эти качества каждый верующий человек старается взрастить в себе, для того, чтобы приблизиться к Богу и стать духовно богаче.

Главная задача Святого образа семья мучеников состоит в том, чтобы напоминать каждому христианину о системе ценностей, о которой следует помнить и взращивать в своей семье.

Смысл каждого из трех имен:

  • Вера, является главным условием сближения Господа и человеческой души, это единственное, что может сейчас соединять грешную душу с чем-то вечным и прекрасным;
  • Надежда — чувство, которое в совершенстве заставляет полагаться человеческую душу на волю Господа, надеждой на спасение должно быть заполнено сердце каждого верующего;
  • Любовь — главная заповедь Божья любить своих ближних, Бог и есть любовь, это чувство, является основой бытия православных людей. Абсолютная любовь к нашему Создателю облагораживает человеческую душу, делает людей добрее, справедливее и милостивее, приближая тем самым их к образу Христа.
Читайте так же:  Молитва против всякого зла

Важно! Для того, чтобы испытать истинную любовь, человеку нужно долго работать над своей душой и телом, стараясь не обидеть своими поступками ближних.

Сам Святой образ семьи великомучениц можно узнать по следующим символам:

  • на иконе изображены три невысокие девочки (Вера, Надежда и Любовь), а позади посередине стоит их мать София;
  • чаще всего на образе все четыре великомученицы держат в руках символ своих мучений — крест;
  • образ Святых выглядит всегда очень красочно, используются красные, желтые, зеленые, белые оттенки.

Интересно! Существуют некоторые иконы, где великомученицы изображены в роли священниц. Семья всегда изображается вместе, как пример сплочения и истиной любви к друг другу и к Господу!

Многие православные верующие обращаются к Святым великомученицам с молитвами, просьбами о помощи и благодарностью. В первую очередь молятся данной иконе о благополучии семьи.

  • о легких родах, скорейшем зачатии детей;
  • о благополучии семьи;
  • о мире в семье;
  • о создании крепких семейных уз;
  • об укреплении веры в сердце;
  • об исцелении от гинекологических заболеваний и других недугов;
  • о том, чтобы Господь оберегал от недоброжелателей.

Люди, которые испытали боль от внезапной утраты своих близких людей, также могут обращаться к данному образу, с просьбой облегчить горе. Икона «Святые мученицы Вера, Надежда, Любовь и мать их София Римские» защищает семью от разрыва, оберегает от врагов. Она не дает сбиться с правильного пути, не позволяет Вам и Вашим близким поддаться искушениям.

Ещё о благополучии в семье молятся:

Этот образ особенно чтут замужние женщины с детьми, которые хотят сохранить или вернуть в дом спокойствие, любовь и благополучие.

Важно! Незамужние девушки могут обращаться к Святым с просьбой о скорейшей встрече со своим будущим мужем.

Во все времена образ семьи великомучениц, являлся символом домашнего очага, миру в семье и спокойствия. София и ее три дочери стали для православных христиан примером истинной любви к Господу.

Первая икона с ликами Святых появилась на Русской земле после крещения в христианство народа князем Владимиром.

Т оpжеству́ет Це́pковь пеpвоpо́дных,/ и свесели́тся пpие́мля ма́теpь о ча́дех веселя́щуюся,/ я́же я́ко му́дpости тезоимени́тая/ тpо́йственным богосло́вским добpоде́телем pавночи́сленныя поpоди́./ Ты́я с му́дpыми де́вами зpит уневе́стившияся Жениху́ Бо́гу Сло́ву,/ с не́ю и мы духо́вне в па́мяти их свесели́мся, глаго́люще:/ Тpо́ицы побо́pницы,/ Ве́pо, Любве́ и Наде́ждо,// в ве́pе, любви́ и наде́жде утвеpжда́йте нас.

С офи́и честны́я свяще́ннейшия ве́тви,/ Ве́ра и Наде́жда и Любо́вь, показа́в­шеся,/ му́дрость обуи́ша е́ллинскую благода́тию,/ и пострада́вше, и победоно́сицы яви́вшеся,// венце́м нетле́нным от всех Влады́ки Христа́ увязо́шася.

О святы́я и достохва́льныя му́ченицы Ве́ро, Наде́ждо и Любы́, и до́блестных дще́рей му́драя ма́ти Софи́е, к вам ны́не притеце́м со усе́рдною моли́твою; что бо па́че возмо́жет предста́тельствовати за ны пред Го́сподем, а́ще не ве́ра, наде́жда и любы́, три сия́ краеуго́льныя доброде́тели, в ни́хже о́браз нарече́нныя, са́мою ве́щию ты́я яви́сте! Умоли́те Го́спода, да в ско́рбех и напа́стех неизрече́нною благода́тию Свое́ю покры́ет ны, спасе́т и сохрани́т, я́ко благ есть и Человеколю́бец. Того́ сла́ву, я́ко со́лнце незаходи́мое, ны́не зря́ще светоле́пну, споспешеству́йте нам во смире́нных моле́ниих на́ших, да прости́т Госпо́дь Бог грехи́ и беззако́ния на́ша, и да поми́лует нас гре́шных и недосто́йных щедро́т Его́. Моли́те у́бо о нас, святы́я му́ченицы, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ему́же сла́ву возсыла́ем со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О святы́я му́ченицы Ве́ро, Наде́ждо и Любы́, и му́драя ма́ти Софи́е! К вам ны́не со усе́рдною моли́твою притека́ем. Умоли́те у́бо Го́спода, да в ско́рбех и напа́стех неизрече́нною благода́тию Свое́ю покры́ет ны, раб Свои́х (имена), и сохрани́т, и Того́ сла́ву, я́ко со́лнце незаходи́мое, зре́ти да сподо́бит. Споспешеству́йте нам во смире́нных моле́ниих на́ших, да прости́т Госпо́дь Бог грехи́ и беззако́ния на́ша, и да поми́лует нас, гре́шных, и щедро́т Свои́х да сподо́бит нас Христо́с Бог, Ему́же сла́ву возсыла́ем, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Видео (кликните для воспроизведения).

В ас, святы́я му́ченицы, Ве́ро, Наде́ждо и Любы́, сла́вим, велича́ем и ублажа́ем, ку́пно с му́дрою ма́терию Софи́ею, е́йже покланя́емся, я́ко о́браз богому́драго попече́ния явля́ющей. Умоли́, свята́я Ве́ро, Творца́ ви́димых и неви́димых, да ве́ру кре́пку, небла́зненну и неруши́му пода́ст нам. Хода́тайствуй, свята́я Наде́ждо, пред Го́сподом Иису́сом за нас гре́шных, да упова́ние на блага́я Своя́ не отжене́т от нас, и от вся́кия ско́рби и ну́жды да изба́вит ны. Испове́ждь, свята́я Любы́, Ду́ху и́стины, Уте́шителю, напа́сти и печа́ли на́ша, да Той свы́ше сла́дость Небе́сную низпосле́т душа́м на́шим. Помози́те у́бо в беда́х на́ших, святы́я му́ченицы, и, ку́пно с му́дрою ма́терию ва́шею Софи́ею, моли́те Го́спода Бо́га, да сохрани́т под покро́вом Свои́м Це́рковь Свою́ Святу́ю. Та́кожде и о всех нас ва́шего те́плаго предста́тельства пред Бо́гом усе́рдно мо́лим, да ку́пно с ва́ми и со все́ми святы́ми превознесе́м и препосла́вим пресвято́е и вели́кое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха Бо́га, предве́чнаго Влады́ки и благи́х Соде́теля, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва софии преименитой
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here