Молитва Святому димитрию прилуцкому

Предлагаем ознакомиться: Молитва Святому димитрию прилуцкому с точным и подробным описанием.

В ели́ка обре́те в беда́х тя побо́рника земля́ Ру́сская,/ язы́ки побежда́юща./ Я́коже на Дону́ Мама́еву низложи́л еси́ горды́ню,/ на по́двиг сей прия́в благослове́ние преподо́бнаго Се́ргия,/ та́ко, кня́же Дими́трие,/ Христу́ Бо́гу моли́ся,// дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

П о́двиги твои́ми, свя́те Дими́трие,/ страну́ на́шу Бог сохрани́,/ да́вый тебе́ си́лу непобеди́мую./ И ны́не, предста́телю кре́пкий,/ соблюда́й моли́твами святы́ми/ град твой Москву́ невреди́м // от всех наве́т вра́жиих.

О святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дими́трие! А́ще и не мно́зи бы́ша дни́е земна́го жития́ твоего́, оба́че вели́к жре́бий прия́л еси́ от Соде́теля всех Го́спода, е́же просла́витися в земли́ Росси́йстей и блаже́нство ве́чное на Небесе́х получи́ти. Услы́ши нас, моли́твенниче те́плый, предста́телю наш пред Го́сподем неусы́пный! Во дни ми́ра и в годи́ну нестрое́ний не оста́ви нас попече́нием твои́м, научи́ ны поко́рны бы́ти Боже́ственному Промышле́нию, вся в житии́ на́шем ко бла́гу направля́ющему, оте́чество на́ше моли́твами твои́ми от наше́ствий вра́жиих, раздо́ров и нестрое́ний защити́ и укрепи́ те́плым твои́м предста́тельством. О свя́тче Бо́жий! Моли́, ку́пно со свято́ю супру́жницею и сподви́жницею твое́ю благове́рною княги́нею Евдоки́ею, да зна́менается на нас свет лица́ Бо́жия, и, тем наставля́еми, дости́гнем Ца́рства Пра́вды Христо́вы, несконча́емаго и ве́чнаго. Ами́нь.

О святы́й уго́дниче Бо́жий, пра́ведне Дими́трие! По́двигом до́брым подвиза́вся на земли́, восприя́л еси́ на Небесе́х вене́ц пра́вды, его́же угото́вал есть Госпо́дь всем лю́бящим Его́. Те́мже взира́юще на святы́й твой о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства твоего́ и чтим святу́ю па́мять твою́. Ты же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, приими́ моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́, о е́же прости́ти нам вся́кое прегреше́ние и помощи́ нам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от ско́рбей, боле́зней, бед и напа́стей и вся́каго зла, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством твои́м, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

В елича́ем тя, / святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дими́трие, / и чтим святу́ю па́мять твою́, / ты бо мо́лиши о нас // Христа́ Бо́га на́шего.

Преподобный Димитрий Прилуцкий, чудотворец, родился в богатой купеческой семье в Переславле-Залесском. С юности преподобный отличался редкой красотой. Приняв постриг в одном из Переславльских монастырей, в Нагорном Борисоглебском, на берегу Плещеева озера близ города святой основал Никольский общежительный монастырь и стал его игуменом.

В 1354 году Димитрий впервые встретился с Преподобным Сергием Радонежским, приходившим в Переславль к епископу Афанасию. С тех пор неоднократно беседовал с Преподобным Сергием и сблизился с ним. Слава о переславльском игумене так распространилась, что он стал восприемником детей великого князя Димитрия Ивановича. Под влиянием Радонежского чудотворца преподобный решил удалиться в глухое место и вместе с учеником Пахомием отправился на Север. В вологодских лесах, на реке Великой, в Авнежской округе, они построили храм Воскресения Христова и хотели положить основание монастырю. Но местные жители боялись лишиться угодий, и пустынники, не желая никому быть в тягость, отправились дальше.

С вы́ше от Бо́га, пpеподо́бне,/ благода́ть пpия́л еси́ духо́вную,/ и от Него́ у́бо позна́лся еси́, блаже́нне,/ Того́ pа́ди и ты ду́хом позна́л еси́ лу́чшая Его́,/ бу́дущаго ве́ка пpебыва́ние,/ и по́стнически испыта́вся во свои́х оби́телех./ И ны́не со а́нгели ликовству́я,/ Спа́су всех за ны моли́ся, свя́те Дими́тpие, да вси вопие́м:/ Сла́ва Да́вшему ти кpе́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

С вы́ше от Бо́га, преподо́бне, / благода́ть прия́л еси́, Дими́трие пресла́вне, / и Того́ си́лою укрепля́ем, / Ева́нгельски ходи́ти изво́лил еси́, / отону́ду же и от Христа́ возме́здие трудо́в обре́те, всеблаже́нне, / Его́же моли́ // спасти́ся душа́м на́шим.

Ин тропарь на сретение образа, глас 4:

В озсия́ днесь, я́ко со́лнце,/ пречестны́й о́браз священноле́пнаго твоего́ подо́бия,/ па́че со́лнца луча́ми чуде́с твои́х всех озаря́я,/ тьму бесо́вскую без ве́сти творя́,/ его́же ра́достно срета́ху,/ духо́вныя ли́ки соста́вльше,/ непреста́нно вопие́м ти:/ Дими́трие, о́тче наш, моли́ Спа́са всех/ сохрани́ти град твой и страну́ на́шу,/ ста́ду твоему́ спасе́ние подава́я// и ве́лию ми́лость.

О т ю́ности, преподо́бне, крест твой взе́м, Христу́ после́довал еси́,/ в моли́твах и поще́ниих, во бде́ниих же и злострада́ниих пло́ть твою́ изнуря́я./ Те́мже и Всеви́дящее О́ко твоя́ труды́ ви́дев,/ чудесы́ тя прославля́ет, и всех зва́ти тебе науча́ет:// ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

Ж езло́м, свя́те Дими́трие, от Бо́га да́нным ти, / лю́ди своя́ упасе́ на па́житех зако́на живоно́сна, / зве́ря же неви́димаго шата́ние сокруши́ под но́зе тебе́ пою́щих, // я́ко да в беда́х тя те́пла предста́теля и́мамы.

Ин кондак на сретение образа, глас 8:

Х риста́ еди́наго в жи́зни сей во след идти́ возжела́л еси́/ и, Того́ любо́вию земна́я отри́нув, премину́в Небе́сными,/ с ли́ки А́нгел водворя́яся, неотсту́пно предстои́ши Бо́гови,/ тем и ны́не пресвято́му твоему́ о́бразу сре́тения пра́здник ра́достно сотворя́юще,/ от неду́г исцеле́ние прие́млем, благода́рно вопию́ще:// ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

Свыше от Бога, преподобне, /
благодать приял еси духовную, /
и от Него убо познался еси, блаженне, /
того ради и ты духом познал еси лучшая Его, /
будущаго века пребывание, /
и постнически испытався во своих обителех. /
И ныне со ангели ликовствуя, /
Спасу всех за ны молися, святе Димитрие, да вси вопием: /
Слава Давшему ти крепость, /
слава Венчавшему тя, /
слава Действующему тобою всем исцеления.

Возсия днесь, яко солнце, /
пречестный образ священнолепнаго твоего подобия, /
паче солнца лучами чудес твоих всех озаряя, /
тьму бесовскую без вести творя, /
егоже радостно сретаху, /
духовныя лики составльше, /
непрестанно вопием ти: /
Димитрие, отче наш, моли Спаса всех /
сохранити град твой и страну нашу, /
стаду твоему спасение подавая /
и велию милость.

Свы́ше от Бо́га, преподо́бне, благода́ть прия́л еси́ духо́вную и от Него́ у́бо позна́лся еси́, блаже́нне, того́ ра́ди и ты ду́хом позна́л еси́ лу́чшая Его́, бу́дущаго ве́ка пребыва́ние, и по́стнически испыта́вся во свои́х оби́телех. И ны́не, со Ангелы ликовству́я, Спа́су всех за ны моли́ся свя́те Дими́трие, да вси вопие́м: Сла́ва Да́вшему ти кре́пость. Сла́ва Венча́вшему тя. Сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Читайте так же:  Молитва об упокоении души самоубийцы

Свы́ше от Бо́га преподо́бне, благода́ть прия́л еси́, Дими́трие пресла́вне, и Того́ си́лою укрепля́ем, Ева́нгельски ходи́ти изво́лил еси́, отону́дуже и от Христа́ возме́здие трудово́м обре́те, всеблаже́нне, Его́же моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть: препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

Припев: Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Тебе́ твоего́ блаже́нне, уче́ния долг принося́ще, возда́ния простира́ем, вене́ц похвала́м плету́ще; ты же ми́лостив яви́ся, пребога́те, твои́ми мольба́ми благода́ть нам пода́ждь духо́вную.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Всегуби́тельное стремле́ние страсте́й, о́тче, увяди́л еси́, слове́сным объя́т Богому́дрием, благопребы́тен бо был еси́ и благогла́сен, кро́ток же и смире́н, сло́вом прему́дрости, Дими́трие, и ра́зума венча́н.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Священноукраси́л еси́ себе́, о́тче, ра́зумом и де́тельным виде́нием благода́ти, Богоглаго́ливе Дими́трие, жела́я венца́ сла́вы Христо́вы, и твою́ наде́жду изря́дно, преблаже́нне, не погреши́л еси́.

Слава: Целому́дрие удержа́л еси́ я́ве, кра́йнюю же кро́тость и высо́кое, Богоно́се, смире́ние, и́миже возвыша́емь, трудо́в твои́х де́йством и виде́нием, ра́дуяся, принесе́ся, вене́ц неувяда́емый прие́м.

И ныне: Тва́рей яви́лся еси́, Чи́стая, всех ви́димых и неви́димых превы́шши, Всенепоро́чная: Зижди́теля бо родила́ еси́, я́коже изво́ли воплоти́тися в утро́бе Твое́й. Его́же со дерзнове́нием моли́ спасти́ пою́щия Тя.

Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая Це́рковь Прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Просия́л еси́ в житии́ твое́м, Богоно́се Дими́трие, я́коже всесве́тлое со́лнце в ми́ре, и просвети́ и́же к тебе́ ве́рою и любо́вию приходя́щия и пою́щия тя.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Просвеща́ются концы́ уче́нии твои́ми, преподо́бне, я́коже бо свети́льник просвети́л еси́, Богоно́се, Це́рковь Христо́ву, о не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Слава: Непорабоще́ну соблю́л еси́ ду́шу твою́ страстьми́ и сластьми́ теле́сными, Богоно́се Дими́трие всече́стне, те́мже ны́не по достоя́нию восхваля́ем тя.

И ныне: Сказу́я иногда́ сокрове́нное та́инство, Отрокови́це, Тебе́ дре́вле Гаврии́л зовя́ше: ра́дуйся, Бо́жия пала́то, в ню́же всели́ся вся челове́ки обожи́, я́ко Милосе́рд.

Исправле́ние жития́ твоего́ всем провеща́ет стопы́, Дими́трие о́тче, вои́стинну ве́рою подо́бящим ти ся; те́мже, и́же любо́вию блажа́т тя всегда́, спаса́й моли́твами твои́ми от вся́кия тесноты́, Христа́ Преблага́го моля́, преподо́бне блаже́нне досточу́дне.

Слава, и ныне: Яко невозде́ланная, Де́во, Лоза́, красне́йший грозд прозя́бла еси́, источа́ющ нам вино́ спасе́ния, всех веселя́щее ду́ши же и телеса́. Те́мже я́ко вину́ Тя до́брых блажа́ще при́сно, со Ангелом вопие́м Ти: ра́дуйся, Благода́тная.

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни Ангел, но Сам, Го́споди, вопло́щся, и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка. Тем зову́ Ти: Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Ты, Дими́трие, и́нокующим бысть вене́ц, не каме́нием многоцве́тным укра́шен, но доброде́телию обло́жен, яви́лся еси́, блаже́нне, Богора́дованное вои́стинну украше́ние.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Боже́ственную, Богому́дре, поче́л еси́ прему́дрость: те́мже дарова́нии тя сия́ одари́, сла́ву ве́чную тебе́ хода́тайствовавши, о́тче Дими́трие всече́стне.

Слава: Све́тлостию нрав твои́х и о́бразы бла́гости, преподо́бне Дими́трие, подо́бне пожи́л еси́, те́мже присту́пен ты всем бысть, всеблаже́нне и пречу́дне.

И ныне: Умерщвле́ния плод нам Ева принесе́, Ты же, Жизнь ро́ждши Ипоста́сную, а́бие испра́вила еси́ род наш, Богоневе́сто Пречи́стая.

Ирмос: Хода́тай Бо́гу и челове́ком был еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Стремле́ние страсте́й безстра́стием удержа́л еси́, Богоно́се Дими́трие, виде́нии и дея́нии просвети́л еси́, о́тче, душе́вное устрое́ние.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Умо́м чи́стым и писа́нии духо́вными бесе́довал еси́, Богоглаго́ливе Дими́трие, виде́ния и дея́ния собра́в бога́тство, о́тче преподо́бне.

Слава: Прему́дрости глубину́ испыта́в, Дими́трие, дости́гл еси́ обрести́, ели́ко благопотре́бно, и би́сер многоце́нный боле́зньми стяжа́л еси́, преблаже́нне, ра́зума.

И ныне: Се во чре́ве, Богоро́дице Пречи́стая, Христа́ Бо́га па́че сло́ва име́ла еси́, я́коже Иса́ия провозгласи́, и вы́ше естества́ Сего́, Богороди́тельнице, родила́ еси́.

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли, Бо́же, мя возведи́.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Вселе́нней свети́ло пресве́тлое, о́тче, яви́лся еси́, Дими́трие, слове́с све́тлостию просвеща́я ве́рою и любо́вию к тебе́ притека́ющия.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Блаже́нное житие́ преше́л еси́, назда́в у́бо чу́вства, вне был еси́ мирска́го мятежа́ и Бо́гу прибли́жился еси́, Дими́трие.

Слава: Я́ко добр, я́ко кра́сен вене́ц, и́мже ны́не венча́лся еси́, прему́дре Дими́трие, доброде́тельми венча́емь, и над страстьми́ ца́рствовал преизря́дне.

И ныне: Вы́ше естества́ родила́ еси́, Де́во, и ве́чнуеши Дева, я́вльши и́стиннаго Божества́ Сы́на и Бо́га Твоего́ о́бразы.

Го́споди, поми́луй (трижды). Слава, и ныне:

От ю́ности, преподо́бне, крест твой взем, Христу́ после́довал еси́, в моли́твах и поще́ниих, во бде́ниих же и злострада́ниих плоть твою́ изнуря́я; те́мже и Всеви́дящее Око, твоя́ труды́ ви́дев, чудесы́ тя прославля́ет и всех зва́ти тебе́ науча́ет: ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

Боже́ственными доброде́тельми твои́ми себе́, му́дре, укра́сил еси́, Спа́су Христу́ жили́ще соде́лав, о́тче, му́жественне: я́коже зла́то, искуси́лся еси́ ве́рою к Бо́гу и, наде́ждею и любо́вию обе́ты полага́я, воздержа́нием пости́вся, я́ко безпло́тен, в целому́дрии и во смире́нии возне́лся еси́. Те́мже и мы, моли́твами твои́ми просве́щшеся, преподо́бне Дими́трие, вопие́м ти: ра́дуйся, я́ко измла́да Бо́гу послужи́л еси́; ра́дуйся, притека́ющим к тебе́ спасе́ния хода́таю; ра́дуйся, христоимени́тым лю́дем похвала́ и утвержде́ние; ра́дуйся, я́ко твои́ми моли́твами сопроти́внии побежда́ются; ра́дуйся, я́ко всем прося́щим дае́ши дар, от Го́спода даро́ванный ти, исцеле́ний; ра́дуйся, я́ко и чудесы́ тя Бог прославля́ет и всех зва́ти тебе́ науча́ет; ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ есть. Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сый благослове́н и препросла́влен.

Читайте так же:  Молитва на покров для зачатия

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Благоуха́ют, преподо́бне, твои́х уче́ний словеса́, благода́тию Ду́ха сия́юще, Божество́ бо Еди́но чтый в Трие́х Ли́цех, Сло́ва же воплоще́ние поя́, благоуха́еши нас, пребога́те.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Ума́ чистото́ю и по́мысла, Богоразу́мия све́тлостию житие́ преше́л еси́, чистото́ю же телесе́ и де́вства сия́нием изря́дно возложе́ние я́влься Всеви́дцу и Вседержи́телю.

Слава: Сло́во твое́, со́лию растворе́но, и житие́ твое́, благода́тию, преблаже́нне, сия́я, яви́ся, пречу́дне; те́мже в вы́шняя оби́тели, ра́дуяся, всели́ся еси́, Христу́ со дерзнове́нием ны́не предстоя́.

Видео (кликните для воспроизведения).

И ныне: Управля́ющи, Пречи́стая, мое́ житие́, к Твоему́ всети́хому приста́нищу напра́ви, Бо́га ро́ждши, благи́х исто́чника, всем подаю́ща ве́рным нетле́ния благода́ти.

Ирмос: Пещь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Вене́ц благоле́пен Христо́с Живода́вец на верх твой положи́, тезоимени́те Дими́трие, и́бо дея́ньями просия́л еси́ и виде́нии яви́лся еси́, зовы́й: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Все преше́д чу́вство, преблаже́нне, уму́ пе́рвому прибли́жился еси́ души́ твоея́ чистото́ю, жития́ же све́тлостию, венцено́сче Дими́трие, зовы́й: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Слава: Жела́нием зе́льным, преблаже́нне, изсле́дил еси́ Богоно́снаго Се́ргия вели́каго житие́ Боже́ственное, жи́зни све́тлостию поревнова́л еси́, прехва́льне, быв у́бо и собесе́дник сего́ изря́ден вои́стинну.

И ныне: Ум безстра́стен во утро́бе Твое́й соединя́ется челове́ческому уму́, Пречи́стая, пло́ти же дебельство́м под ле́том быв лет превы́шший. Тем Тя, Богоро́дице, ве́рою и любо́вию сла́вим.

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Пречестны́й Дими́трие, ны́не чи́сто услажда́яся и пи́щу прие́мля па́че у́мныя, иде́же собо́ри святы́х о́крест Го́спода лику́ют, блаже́нне, и́же тя ны́не чту́щия, хода́тайствуя, к себе́ привлецы́.

Преподо́бне о́тче наш Дими́трие, моли́ Бо́га о нас.

Преше́л еси́, ра́дуяся, жела́нием в рай, к еди́ному вои́стинну блаже́нству, к пребо́льшей добро́те, и к жи́зни вои́стинну нестаре́ющейся, и Све́ту Невече́рнему, Богоно́сне о́тче Дими́трие.

Слава: Яко Со́лнце просия́л еси́ в мона́шеских собо́рех, от млады́х ногте́й освяще́н был еси́, я́коже зарю́, испуща́я доброде́тели твоего́ жития́, пресла́дкий Дими́трие, Богоно́сне о́тче преподо́бне.

И ныне: Разуме́вше издале́ча прозорли́выма очи́ма, проро́цы Тя я́ве провозвести́ша, хотя́щую Ма́терь бы́ти Вседе́телю, Влады́це всех, тем Тя, Всепе́тая, Богоро́дицу испове́дуем.

Ц а́pскую диади́му обагpи́л еси́ кpо́вию твое́ю,/ Богому́дpе му́чениче,/ за скиптp кpест в pуку́ пpии́м,/ яви́лся еси́ победоно́сец,/ и же́pтву непоpо́чну Влады́це пpине́сл еси́ себе́,/ я́ко бо а́гнец незло́бив от pаба́ заколе́н еси́,/ и ны́не pа́дуяся пpедстои́ши Святе́й Тpо́ице./ Моли́ся о деpжа́ве сpо́дников твои́х богоуго́дней бы́ти // и сыново́м росси́йским спасти́ся.

Я́ ко благочести́ваго ко́рене Боголюби́вый произы́де плод, / я́ко а́гня незло́биво, непови́нно во младе́нстве закла́н бысть / от властолю́бца вку́пе и зла́го раба́. / Тем, я́ко златы́ми кри́лы, / душе́вною чистото́ю и младе́нческим незло́бием / к Небе́сней высоте́ возлете́л еси́, страстоте́рпче Дими́трие. / И ны́не кровь твоя́ от земли́ та́йно вопие́т к Бо́гу, / я́ко А́веля пра́веднаго. / Сего́ ра́ди покланя́емся ве́рою ти, / сла́вяще просла́вльшаго тя Бо́га, / Его́же моли́ стране́ на́шей благоуго́дней бы́ти // и сыново́м ру́сским спасти́ся.

В сеору́жеством Ду́ха благода́ти вооруже́н быв / и необори́м столп и утвержде́ние оте́честву своему́ показа́ся, / я́ко а́гнец незло́бивый, от врага́ непра́ведно закла́н быв / и в же́ртву непоро́чну Го́сподеви принесе́ся. / И ны́не дар благода́ти от всех Подвигополо́жника прие́м, / источа́еши всем исцеле́ние, достохва́льне благове́рный царе́вичу кня́же Дими́трие. / Сла́ва Восприи́мшему тя от земны́х в Небе́сная, / сла́ва Венча́вшему тя венце́м неувяда́емым, // сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ние.

Ин тропарь на перенесение мощей, глас 8:

Д несь вельми́ хва́лится ца́рствующий град Москва́,/ име́я в себе́ пра́ведныя твоя́ мо́щи,/ благове́рне царе́виче Дими́трие,/ я́ко цве́ти благоуха́ннии,/ пребыва́еми во святе́м хра́ме,/ просвеще́ние подаю́т душа́м и те́лом на́шим./ Тем ра́достно тя восхваля́ем,/ и честно́е пренесе́ние моще́й твои́х ве́рно почита́ем, и мо́лим тя:/ моли́ Христа́ Бо́га // дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Ин тропарь на перенесение мощей, глас 2:

Я́ ко благочести́ваго ца́рского ко́рене/ Боголюби́вый произы́де плод, / я́ко а́гня незло́биво,/ непови́нно во младе́нстве за́клан бысть от властолю́бца,/ вку́пе и зла́го раба́,/ тем, я́ко златы́ми кри́лы душе́вною чистото́ю/ и младе́нческим незло́бием к Небе́сней высоте́ возлете́л еси́, Дими́трие, / и ны́не кровь твоя́ от земли́ та́йно вопие́т к Бо́гу, / я́ко А́веля пра́веднаго, / и сего́ ра́ди покланя́емся ве́рою твои́х моще́й ра́це, / из нея́же ре́ки чуде́с излива́еши / приходя́щим ти с ве́рою/ и любе́зно целу́ющим многоцеле́бныя твоя́ мо́щи,/ сла́вящим просла́вльшаго тя Бо́га. / Его́же моли́, держа́вный страстоте́рпче Дими́трие,// правосла́вным сыново́м ру́сским спасти́ся.

В озсия́ днесь в сла́вней па́мяти твое́й ве́рным весе́лие,/ я́ко бо доброра́сленный грезн, прозя́бл еси́/ и Христу́ красе́н плод прине́сл еси́ себе́./ Те́мже и по убие́нии твое́м соблюде́ те́ло твое́ нетле́нно,/ страда́льчески обагре́ное кро́вию,/ благоро́дне свя́те Дими́трие,/ соблюда́й оте́чество твое́ и град твой невреди́м,// тому́ бо еси́ утвержде́ние.

Ин кондак на перенесение мощей, глас 4:

Я́ ко пресве́тлая звезда́,/ яви́лся еси́ днесь в ца́рствующем гра́де Москве́,/ благове́рне царе́виче Дими́трие,/ сия́я пра́ведными свои́ми мощми́./ К ни́мже притека́юще, исцеле́ния дар прие́млем и глаго́лем:/ ра́дуйся, всекра́сне душе́ю,/ благоро́дне Дими́трие,/ я́ко прия́л еси́ от Бо́га ве́лий сей дар // и вене́ц нетле́нный.

С вети́ло пресве́тлое яви́ся днесь Боже́ственная па́мять твоя́: / богодарова́нная ти чудеса́, я́ко ре́ки, / от вся́ких многоразли́чных неду́г подае́ши исцеле́ние с ве́рою призыва́ющим тя, / созыва́я нас к похвале́нию прославля́ющаго тя Бо́га. / Его́же моли́, страстоте́рпче Дими́трие, / мир ми́рови дарова́ти, / от ви́димых и неви́димых враг правосла́вныя лю́ди невреди́мы сохрани́ти, да зове́м ти: ра́дуйся, // ты бо еси́ утвержде́ние гра́ду на́шему.

О пресла́вный и ди́вный в чудесе́х, красото́ му́чеников, страстоте́рпче царе́вичу кня́же Дими́трие! Ско́ро предста́ни Небе́сному Царю́ и му́ченическия твои́ ру́це о нас, гре́шных, моле́бне к Нему́ простри́, я́ко име́яй дерзнове́ние вели́ко; сохрани́ же твои́ми моли́твами град сей, и вся гра́ды и ве́си правосла́вныя, и Святе́йшаго Патриа́рха (имя рек) и преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы, епи́скопы и весь свяще́нный чин церко́вный, и в пала́те бра́тию на́шу, и вся правосла́вныя христиа́ны; всех нас приими́ во твое́ заступле́ние, и от всех бед и зол избавля́я, и от наше́ствия ви́димых и неви́димых борю́щих нас враго́в свобожда́я, и тех всяк наве́т и злохи́трство погубля́я и отгоня́я; та́же прегреше́ний на́ших проще́ние испроси́, и в век бу́дущий Небе́снаго Ца́рствия нас сподо́би, и спасе́нных Бо́гу предста́ви, благода́тию и человеколю́бием Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, Ему́же честь и поклоне́ние подоба́ет, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Читайте так же:  Молитва чтоб был выкидыш

О святы́й му́чениче, благове́рный царе́вичу и кня́же Дими́трие! Я́ко а́гнец незло́бив от раба́ заколе́нный, венце́м ца́рским от Го́спода венча́лся еси́, и сын царе́в быв, му́ченик непобеди́м яви́лся еси́, и вме́сто земны́х и тле́нных на Небеси́ нетле́нное восприя́л еси́. И ны́не предстоя́ в ра́дости Святе́й Тро́ице, посеща́й творя́щыя ве́рно твою́ светоно́сную па́мять: соблюда́й оте́чествие твое́ и град твой невреди́м, тому́ бо еси́ утвержде́ние: утверди́ правосла́вных жи́тельство в ми́ре глубо́це: междоусо́бную брань укроти́, и вся поле́зная да́руй всегда́ лю́дем твои́м моли́твами твои́ми, да ве́рою и любо́вию вопие́м: ти ра́дуйся, свя́те Дими́трие, ве́рных люде́й те́плый засту́пниче и прибе́жище и земли́ Росси́йския украше́ние. Ами́нь.

О вели́кий и ми́лостивый страстоте́рпче, царе́вичу кня́же Дими́трие! Услы́ши нас, гре́шных, моле́ние со усе́рдием тебе́ принося́щих, и помози́ нам в жи́зни сей, от грехо́в и скорбе́й избавля́я, и в бу́дущем ве́це бу́ди помо́щник и засту́пник, от муче́ний а́довых свобожда́я и сподобля́я ку́пно с тобо́ю покланя́тися и воспева́ти Всесвяту́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Икона Образ Димитрий Прилуцкий, Вологодский

Молитва преподобному Димитрию Прилуцкому

Тропарь, глас 1:
Свыше от Бога, преподобне, благодать приял еси духовную, и от Него убо познался еси, блаженне, того ради и ты духом познал еси лучшая Его, будущаго века пребывание, и постнически испытався во своих обителех. И ныне со ангели ликовствуя, Спасу всех за ны молися, святе Димитрие, да вси вопием: Слава Давшему ти крепость, слава Венчавшему тя, слава Действующему тобою всем исцеления.

Тропарь, глас 4: (Сретение образа преподобного Димитрия)
Возсия днесь, яко солнце, пречестный образ священнолепнаго твоего подобия, паче солнца лучами чудес твоих всех озаряя, тьму бесовскую без вести творя, егоже радостно сретаху, духовныя лики составльше, непрестанно вопием ти: Димитрие, отче наш, моли Спаса всех сохранити град твой и страну нашу, стаду твоему спасение подавая и велию милость.

Акафист святому преподобному Димитрию, игумену Прилуцкому, Вологодскому чудототворцу .

Все молитвы .

Поражённый потерею любимой матери и как бы предчувствуя свою горькую участь, юный князь Иоанн ещё более предался чтению божественных книг, непрестанно имел в уме своем память смертную, днём присутствовал при всех церковных службах, а ночи проводил в молитве. Высшим наслаждением для него были беседы с людьми благочестивыми, любимым занятием – благотворение и милостыня. В столь юном возрасте, окружённый толпою царедворцев, посреди шума и молвы житейской, он более похож был на инока, нежели на наследника богатого княжения. На дела и почести княжеского звания он не обращал никакого внимания, вообще всё, что не относилось к просвещению разума и спасению души, было для него совершенно чуждо и как бы не существовало. Воздержанный в пище и питии, он и одеваться любил скромно и просто – насколько позволяло ему эту простоту его высокое звание, и более старался украшать себя благими нравами, нежели богатством и пышностью одежд.

Так как Переяславль находился недалеко от Москвы и на самой дороге из нее к Угличу – месту княжения Андрея, а всё это могло напоминать народу об узниках и возбуждать в нём сожаление к ним, чего великий князь, конечно, не желал, то детей князя Андрея скоро перевезли на Белоозеро также в темницу, а сам Андрей скончался в Москве 6 ноября 7002 (1493) года. По смерти родителя юных князей перевезли в Вологду. Не известно, была ли на то воля великого князя или начальствующие и темничные стражи хотели выслужиться перед государем, только и здесь их держали в тяжких оковах и в самом тесном заключении. Всё их имущество состояло из одной иконы Божией Матери «Всех скорбящих Радость» – наследства и благословения их от родителя.

Чтобы понять всю тягость темничного заключения для юных князей угличских, воспитанных в неге и довольстве, надобно помнить, что такое была тюрьма (темница) у нас в России в XV веке, особенно в таких глухих и отдаленных местах, какими были тогда Белоозеро и Вологда, куда никогда не проникал человеколюбивый и сострадательный взор Государя, откуда не слышны были высшему начальству стоны и вопли узников и где произвол тюремщика мог безнаказанно заменять закон и справедливость. О Вологодской тюрьме известно, что даже в конце XVII века (1694 г.) при Петре Великом многие умирали в ней от голода, тесноты и духоты. Каково же было в ней за 200 лет ранее?

Прошло более тридцати лет, как братья оставили свой красивый и богатый Углич и вместо обширных и светлых родительских палат томились в тесной, мрачной и душной темнице, вместо золотых цепей и других княжеских украшений носили тяжёлые оковы и железные цепи. Немало перемен произошло на свете в это время, не стало и невольного виновника их заключения. Великий собиратель русской земли уже окончил славный свой подвиг для блага отечества и давно занял место подле своего отца под сводами Архангельского собора, – в России царствовал двоюродный брат их великий князь Василий Иванович; сами братья, некогда малолетние дети, не только достигли зрелого возраста, но уже близились к старости. Только в их несчастном положении не было никакой перемены: всё та же тесная и мрачная тюрьма, те же тяжёлые цепи и оковы, те же суровые лица тюремщиков; и не было никакой надежды освободиться от всего этого, подышать вольным воздухом и насладиться свободою. О них никто не думал, не вспоминал, тюрьма должна была сделаться для них могилою.

Читайте так же:  Святое слово молитва

Видя кончину брата, князь Димитрий, поражённый тяжкой скорбью, пал на бездыханное тело его и громко зарыдал, целуя и поливая почившего своими слезами, он жалобно говорил ему как живому: «О любезный, о дорогой брат и господин мой! Нынешнее мое расставание с тобою тяжелее и горче для меня всех моих несчастий. Когда я лишился родителя, в тебе имел отца, друга и утешителя и не чувствовал горести сиротства и тягости тюрьмы. А теперь кто утешит меня в горести моего заключения, кто ободрит и развеет скорбь мою? Не знаю, что мне делать, как будет и жить без тебя? Горе мне ныне, отец преподобный! Одного ты меня бедного оставил в этой темнице оплакивать грези мои!» Но в то же время взирая на спокойное и светлое лицо усопшего брата, который казался не умершим, а как бы уснувшим, и обоняя исходившее от тела благоухание, которым наполнилась не только темница, но и прилежащие к ней места, Димитрий переставал плакать и радовался блаженной кончине брата, видя в ней конец его страданиям и нимало не сомневаясь в ожидающем его блаженстве.

В том же Прилуцком селе жила женщина Соломония, которая не слышала ушами и не видела одним глазом в продолжении 20 лет; узнавши о чудесных исцелениях, получаемых при гробе прп. князя Игнатия, она пришла в монастырь, помолилась святому и, как скоро приложилась к его гробу, тотчас почувствовала себя совершенно здоровой, стала слышать и видеть обоими глазами.

Некто Борис Соловцёв, услышавши о погребении в Прилуцком монастыре благоверного князя Игнатия и о чудесах, бывающих у гроба его, привёл в монастырь своего человека Иродиона, который уже год был нездоров глазами, и болезнь, несмотря ни на какие лекарства, всё более и более усиливалась, так что нужно было опасаться, что он скоро совсем ослепнет. По совершении молебствия, когда Иродион со слезами и с верою приложился к гробам прп. Димитрия и князя Игнатия, он тотчас же исцелел и не мог удержаться, чтобы от радости не вскричать о том, что он всё ясно видит по-прежнему.

Монах Прилуцкого монастыря Гурий, исправлявший пономарскую должность, долгое время страдал столь тяжкой зубной болезнью, что не мог ни есть, ни пить и совершенно лишился сна. От долговременной бессонницы и болезни он стал как бы вне ума и ходил как помешанный. Однажды ночью очувствовавшись, он пришёл ко гробу прп. Игнатия и со слезами молился о своём исцелении; когда он после молитвы приложился к гробнице его и потёр свои десны находившимся на ней покровом, тотчас же сделался здоров и не чувствовал уже никакой боли.

Житие и чудеса прп. Игнатия написаны были вскоре после его кончины, в первой половине XVI века современником его монахом Логгином, который в заключение своего сказания пишет, что он от многого собрал в нём малое, что от гроба прп. Игнатия, как из неисчерпаемого источника, все приходившие к нему с верою получают исцеления, так что «всего не мощно и писанию предати». Мощи прп. Игнатия почивают под спудом среди нижней церкви Прилуцкого монастыря в ногах чудотворца Димитрия, с левой стороны столба, поддерживающего своды. Церковная служба князю страдальцу известна по рукописям XVI века.

О предивный и преславный чудотворче Димитрие, исцеляй недуги человеческия! Ты неусыпно молиши Господа Бога нашего о всех грешных: молю убо тя, буди ми ходатай пред Господем и помощник на преоборение страстей ненасытныя плоти моея и на одоление стрел сопротивника моего диавола, ими же уязвляет немощное сердце мое и, аки гладный и лютый зверь, алчет погубити душу мою.

Ты, святителю Христов, моя ограда, ты мое заступление и оружие! За твоим содействием сокрушу вся во мне сопротивная воле Царя царствующих. Ты, великий чудотворче, во дни подвигов твоих в мире сем ревнуя о православной Церкви Божией, яко истинный и добрый пастырь, неблазненно обличал еси грехи и невежествия людския, и уклонившихся от стези правды в ереси и расколы наставлял еси на путь жизни, да непреткновенно пойду по стези заповедей Божиих и неленостно поработаю Господеви моему Иисусу Христу, яко единому Владыце моему, Искупителю и праведному Судии моему.

К сим же припадая, молюся ти, угодниче Божий, егда изыти души моей из телесе моего, избави ю от темных мытарств: не имам бо добрых дел ко оправданию моему: не даждь сатане возгордитися победою над немощною душею моею. Избави ю от геенны, идеже плач и скрежет зубов, и святыми молитвами твоими сотвори мя причастника Небеснаго Царствия в Троице славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

О всеблаженне святителю Димитрие, великий угодниче Христов, златоусте Российский, услыши нас грешных, молящихся тебе, и принеси молитву нашу к милостивому и человеколюбцу Богу, Емуже ты ныне в радости святых и с лики Ангел предстоиши; умоли Его благоутробие, да не осудит нас по беззакониям нашим, но да сотворит с нами по милости Своей, испроси нам у Христа и Бога нашего мирное и безмятежное житие, здравие душевное и телесное, земли благоплодие и во всем всякое изобилие и благоденствие, и да не во зло обратим благая, даруемая нам от щедраго Бога, но в славу Его и в прославление твоего заступления.

Даруй нам богоугодно прейти поприще временныя жизни: избави нас воздушных мытарств и настави нас на путь, ведущий в селения праведных, идеже празднующих глас непрестанный, зрящих Божия лица неизреченную доброту; Церковь же Святую от ересей и расколов сохрани, верных укрепи, заблуждающих обрати и всем даруй вся, яже ко спасению и славе Божией подобающая. Отечество твое сохрани от врагов ненаветно, но поборай оружию крестоноснаго воинства, и подаждь нам всем твое архипастырское и святое благословение, да оным осеняеми, избавимся от козней лукаваго и избегнем от всякия беды и напасти; услыши моление наше, отче Димитрие, и моли непрестанно о нас Всесильнаго Бога, славимаго и покланяемаго в триех ипостасех, Емуже подобает всякая слава, честь и держава во веки веков. Аминь.

Читайте так же:  Все молитвы Богородице

О святителю Димитрие, великий угодниче Христов, златоусте Российский! Услыши нас грешных, молящихся тебе, и принеси молитву нашу к Человеколюбцу Богу о рабах Божиих (имена). Умоли Его благосердие, да не осудит нас по беззаконием нашим, но да сотворит с нами по милости Своей.

Испроси нам у Христа Бога нашего мирное и безмятежное житие, здравие душевное и телесное. Даруй нам богоугодно прейти поприще временныя жизни: избави нас от воздушных мытарств и настави нас на путь, ведущий в селения праведных; подаждь нам твое архипастырское и святое благословение, да оным осеняеми, избавимся от козней лукаваго и избегнем от всякой беды и напасти. Услыши моление наше, отче Димитрие, и моли непрестанно о нас Всесильнаго Бога, славимаго и покланяемаго в трех ипостасех, Емуже подобает всякая слава, честь и держава во веки веков.

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † — https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 44 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывание святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Многие верующие, которые при жизни не раз доказывали свое ревностное верование в Господа, были казнены или приняли мученическую смерть за это. Но народ не забыл о них. Они почитают их память и обращаются к ним в любой сложной ситуации. Явным примером есть Димитрий Прилуцкий Вологодский Чудотворец. Он всегда помогал не только при жизни, но и отзывается на прошения после своей кончины. Немало чудес произошло по молитвам к его иконе.

Точной даты его рождения нигде не сохранилось. Есть сведения в некоторых источниках о том, что рожден он был в богатой купеческой семье, проживавшей в Переяславе-Заллеском. По утверждению некоторых источников, житие Димитрия Прилуцкого с раннего детства было направлено на изучение главных истин христианства. Он не играл со своими сверстниками. Как только начал читать, сразу стал изучать священные писания.

В юности он пришел в Переяславский монастырь, где принял монашеский постриг. Он был примером идеального подвижничества. После этого им был основан Никольский общежительный монастырь. Многие считают, что на такое дело его сподвигла встреча с Сергием Радонежским и длительные беседы. Слава о нем и его подвигах распространялась далеко по Руси, и сам Дмитрий Донской решил взять его крестным отцом своего сына.

Те, кто встречались с ним в живую говорили о его неимоверной красоте. Но сам святой считал ее наказанием и поэтому трудился еще больше. Через некоторое время он удалился в вологодские леса, где построил на берегу реки Великой храм на честь Воскресенья Христова. Он хотел основать вокруг него обитель, но местные жители не дали ему под благое дело земель.

Далее он проследовал по Волге, где в 1371 году основал Спасо-Прилуцкий мужской общежительный монастырь. Тут он поучал как нужно жить в любви к Христу. Также он применял свои дары, которыми был награжден Господом. Своими молитвами он не раз помогал людям. О своей кончине он узнал из ведения. Мощи его хранятся в Вологодском Спасо-Прилуцком монастыре.

Так же заходите в нашу православную группу в телеграме https://t.me/molitvaikona

К данному месту его кончины ежегодно направляются толпы паломников, которые стараются своими молитвами обратить на себя благосклонность. Чаще всего у него просят помощи в долговых тяжбах. Но кроме этого он способен:

  • избавить от алкогольной зависимости;
  • помочь вернуть одолженные материальные средства;
  • избавится от телесных и душевных недугов;
  • избежать соблазнов и прочих дурных мыслей;
  • найти правильное решение в сложной жизненной ситуации.

В летописях есть много упоминаний о чудесах, которые происходили даже после смерти святого. Одно из самых часто описываемых есть то, когда грабитель пробрался в обитель и хотел ограбить гроб. Только он протянул руку, как невиданная сила отбросила его и он умер.

Первое изображение его не дошло до нашего времени, также как и его описание было утеряно. Икона Димитрия Прилуцкого руки Дионисия пребывает в Вологде. На ней описаны события из его жизни и чудеса. Автор был знаком лично со святым и многие считают, что лик излучает те же качества, которыми был полон исполнитель при жизни. Многие списки были написаны по его творению. И большая их часть обладает чудодейственными свойствами.

Чаще всего перед ними читают молитвы. Особенно сильными они становятся в день памяти. Их есть два и припадают они на:

Так как его считают чудотворцем, то не удивительно, что во многих религиозных сооружениях считается за правило провести молебен на его честь. Но есть и такие, которые носят его имя. Так например, храм Димитрия Прилуцкого в Москве. Это единственное сооружение в память о нем в городе, которое было построено на деньги купца Дмитрия Сторожева.

Первое здание появилось в 1890 году. После революции его закрыли, а в его помещении затем разместилась типография, лаборатория анестезиологии. Позже его возвратили церкви и снова начали проводить службы. На них можно присутствовать и прочитать молитву.

Но кроме того, есть еще возможность прослушать чтение акафиста Димитрию Прилуцкому. В молитве святым важно вдумываться в слова, которые произносите и не важно, это специальное прошение или они идут от чистого сердца.

Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом игумене Димитрие:

Видео (кликните для воспроизведения).

Молитва Святому димитрию прилуцкому
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here