Молитвами Богородицы спасе спаси нас

Предлагаем ознакомиться: Молитвами Богородицы спасе спаси нас с точным и подробным описанием.

Антифоны праздника.

Антифон 1-й, глас 2 (Пс. 110).

И сповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

И споведаюсь Тебе (прославлю Тебя), Господи, всем сердцем моим, поведаю все чудеса Твои.

Припев: М олитвами Богородицы Спасе спаси нас.

М олитвами Богородицы, Спаситель, спаси нас.

В совете правых и сонме, велия дела Господня. Припев:

В совете и сонме праведных, велики дела Господня.

И зыскана во всех волях Его. Припев:

И зысканны во всех желаниях Его.

И споведание и великолепие дело Его, и правда Его пребывает в век века. Припев:

Х вала и великолепие дело Его, и правда Его пребывает в век века.

1-й антифон в исполнении хора Московского Сретенского монастыря.

Антифон 2-й, глас 2 (Пс. 111).

Б лажен муж бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.

Б лажен муж, боящийся Господа, заповеди Его он сильно возлюбит.

Припев: С паси ны Сыне Божий, рождейся от Девы, поющия Ти: аллилуиа.

С паси нас, Сын Божий, родившийся от Девы, поющих Тебе: аллилуиа.

С ильно на земли будет семя его, род правых благословится. Припев:

М ощно на земле будет семя его, род правых благословится.

С лава и богатство в дому его, и правда его пребывает в век века. Припев:

С лава и богатство в доме его, и правда его пребывает в век века.

В озсия во тме свет правым, милостив и щедр и праведен. Припев:

В оссиял во тьме свет правым: он милостив, сострадателен и праведен.

Слава, и ныне: Е динородный Сыне:

2-й антифон в исполнении хора Московского Сретенского монастыря.

Антифон 3, глас 4 (Пс. 109).

Р ече Господь Господеви моему: седи одесную Мене. Тропарь: Р ождество Твое Христе Боже наш:

С казал Господь Господу моему: сиди одесную Меня.

Д ондеже положу враги Твоя подножие ног Твоих. Тропарь:

Д околе положу врагов Твоих в подножие ног Твоих.

Ж езл силы послет Ти Господь от Сиона, и господьствуй посреде врагов Твоих. Тропарь:

Ж езл силы пошлет Тебе Господь с Сиона, и господствуй среди врагов Твоих.

С Тобою начало в день силы Твоея во светлостех святых Твоих. Тропарь:

С Тобою власть в день силы Твоей в блеске святых Твоих.

3-й антифон в исполнении хора Московского Сретенского монастыря.

Текст службы дается с параллельным русским переводом профессора Киевской духовной академии М.Н. Скабаллановича по изданию «Христианские праздники. Рождество Христово», Киев, 1916.

На Литургии глаголем антифоны сии:

Антифон 1, псалом 18, глас 2:

Стих 1: Небеса поведают славу Божию. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

И другий лик, тойже стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Стих 2: День дни отрыгает глагол, и нощь нощи возвещает разум. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Стих 3: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Слава, и ныне: Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Антифон 2, псалом 19, глас тойже.

Стих 1: Услышит тя Господь в день печали. Спаси ны Утешителю Благий поющия Ти: аллилуиа.

Другая страна тойже стих: Услышит тя Господь в день печали, защитит тя имя Бога Иаковля. Спаси ны Утешителю Благий:

Стих 2: Послет ти помощь от Святаго и от Сиона заступит тя. Спаси ны Утешителю Благий:

Стих 3: Даст ти Господь по сердцу твоему, и весь совет твой исполнит. Спаси ны Утешителю Благий:

Слава, и ныне: Единородный Сыне:

Антифон 3, псалом 20, глас 8:

Стих 1: Господи, силою Твоею возвеселится царь. Тропарь, глас тойже: Благословен еси Христе Боже наш, Иже премудры ловцы явлей, низпослав им Духа Святаго, и теми уловлей вселенную, Человеколюбче слава Тебе.

Другий лик, тойже стих: Господи, силою Твоею возвеселится царь, и о спасении Твоем возрадуется зело. Тропарь: Благословен еси Христе Боже наш:

Стих 2: Желание сердца его дал еси ему, и хотения устну его неси лишил его. Тропарь: Благословен еси Христе Боже наш:

Стих 3: Яко предварил еси его благословением благостынным, положил еси на главе его венец от камене честна. Тропарь: Благословен еси Христе Боже наш:

Входное: Вознесися Господи силою Твоею, воспоем и поем силы Твоя. Таже, тропарь: Благословен еси Христе Боже наш:

Слава, и ныне: Кондак, глас 8:

Егда снизшед языки слия, разделяше языки Вышний: егда же огненныя языки раздаяше, в соединение вся призва, и согласно славим Всесвятаго Духа.

Вместо же Трисвятаго: Елицы во Христа крестистеся, во Христа облекостеся, аллилуиа.

Прокимен, глас 8: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их. [И до отдания.] Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь.

Апостол в Деяниях, зачало 3. [Деян. 2, 1 — 11.]

Егда скончавашася дние Пятдесятницы, беша вси апостоли единодушно вкупе.

При наступлении дня Пятидесятницы все они были единодушно вместе.

И бысть внезапу с небесе шум, яко носиму дыханию бурну, и исполни весь дом, идеже бяху седяще:

И внезапно сделался шум с неба как-бы от несущегося сильного ветра и наполнил весь дом, где они находились;

И явишася им разделени языцы яко огненни, седе же на единем коемждо их.

И явились им разделяющиеся языки как-бы огненные, и почили по одному на каждом из них.

И исполнишася вси Духа Свята и начаша глаголати иными языки, якоже Дух даяше им провещавати.

И исполнились все Духа Святого и начали говорить на иных языках, как Дух давал им провещавать.

Бяху же во Иерусалиме живущии иудее, мужие благоговейнии, от всего языка, иже под небесем.

В Иерусалиме же находились Иудеи, люди набожные, из всякого народа под небесами.

Бывшу же гласу сему, снидеся народ и смятеся, яко слышаху един кийждо их своим языком глаголющих их.

Когда сделался этот шум, собрался народ и пришел в смятение; ибо каждый слышал их говорящих его наречием.

Дивляхуся же вси и чудяхуся, глаголюще друг ко другу: не се ли, вси сии суть глаголющии галилеане?

И все изумлялись и дивились, говоря между собою: сии говорящие не все ли Галилеяне?

И како мы слышим кийждо свой язык наш, в немже родихомся,

Как же мы слышим каждый собственное наречие, в котором родились.

Читайте так же:  Молитва об усопшем родителе на годовщину

Парфяне и мидяне и еламите, и живущии в Месопотамии, во Иудеи же и Каппадокии, в Понте и во Асии,

Парфяне, Мидяне, Еламиты и жители Месопотамии, Иудеи и Каппадокии, Понта и Асии,

Во Фригии же и Памфилии, во Египте и странах Ливии, яже при Киринии, и приходящии римляне, иудее же и пришелцы,

Фригии и Памфилии, Египта и частей Ливии, прилежащих к Киринее, и пришедшие из Рима, Иудеи и прозелиты,

Критяне и аравляне, слышим глаголющих их нашими языки величия Божия?

Критяне и Аравитяне, слышим их нашими языками говорящих о великих делах Божиих?

Аллилуиа, глас 1: Словом Господним небеса утвердишася, и Духом уст Его вся сила их. Стих: С небесе призре Господь, виде вся сыны человеческия.

Евангелие от Иоанна, зачало 27. [Ин. 7, 37 — 52; 8, 12.]

В последний день великий праздника стояше Иисус и зваше, глаголя: аще кто жаждет, да приидет ко Мне и пиет:

В последний же великий день праздника стоял Иисус и возгласил, говоря: кто жаждет,пусть придет ко Мне и пьет;

Веруяй в Мя, якоже рече Писание, реки от чрева его истекут воды живы.

Кто верует в Меня, у того, как сказано в Писании, из чрева потекут реки воды живой.

Сие же рече о Дусе, Егоже хотяху приимати верующии во имя Его: не у бо бе Дух Святый, яко Иисус не у бе прославлен.

Сие сказал Он о Духе, Которого имели принять верующие в Него; ибо еще не было на них Духа Святого, потому что Иисус еще не был прославлен.

Мнози же от народа слышавше слово, глаголаху: Сей есть воистинну пророк.

Многие из народа, услышавши сии слова, говорили: Он точно пророк.

Друзии глаголаху: Сей есть Христос. Овии же глаголаху: еда от Галилеи Христос приходит?

Другие говорили: это Христос. А иные говорили: разве из Галилеи Христос придет?

Не Писание ли рече, яко от семене Давидова и от Вифлеемския веси, идеже бе Давид, Христос приидет?

Не сказано ли в Писании, что Христос придет из семени Давидова и из Вифлеема, из того места, откуда был Давид?

Распря убо бысть в народе Его ради.

Итак, произошла о Нем распря в народе.

Нецыи же от них хотяху яти Его: но никтоже возложи Нань руце.

Некоторые из них хотели схватить Его; но никто не наложил на Него рук.

Приидоша же слуги ко архиереом и фарисеом: и реша им тии: почто не приведосте Его?

Итак служители возвратились к первосвященникам и фарисеям, и сии сказали им: для чего вы не привели Его?

Отвещаша слуги: николиже тако есть глаголал человек, яко Сей Человек.

Служители отвечали: никогда человек не говорил так, как Этот Человек.

Отвещаша убо им фарисее: еда и вы прельщени бысте?

Фарисеи сказали им: неужели и вы прельстились?

Еда кто от князь верова в Онь, или от фарисей?

Разве уверовал в Него кто из начальников, или из фарисеев?

Но народ сей, иже не весть закона, прокляти суть.

Но этот народ невежда в законе, проклят он.

Глагола Никодим к ним, иже пришедый к Нему нощию, един сый от них:

Никодим, приходивший к Нему ночью, будучи один из них, говорит им:

Еда закон наш судит человеку, аще не слышит от него прежде и разумеет, что творит?

Судит ли закон наш человека, если прежде не выслушают его и не узнают, что он делает?

Отвещаша и рекоша ему: еда и ты от Галилеи еси? испытай и виждь, яко пророк от Галилеи не приходит.

На это сказали ему: и ты не из Галилеи ли? рассмотри, и увидишь, что из Галилеи не приходит пророк.

Паки же им Иисус рече глаголя: Аз есмь свет миру: ходяй по Мне не имать ходити во тме, но имать свет животный.

Опять, говоря, сказал Иисус народу: Я свет миру; кто последует за Мною, тот не будет ходить во тьме, но будет иметь свет жизни.

За Достойно: поем и до отдания ирмос: Радуйся Царице:

Причастный: Дух Твой Благий наставит мя на землю праву. Аллилуиа.

И по отпусте на Литургии глаголется 9-й час по обычаю.

Антифон 1, глас 2
Стих 1. Псалом 65:

Воскликните Господу, / вся земля. По молитвам Богородицы, Спаситель, спаси нас.

Паки другий лик тойже стих:

Воскликните Господу, вся земля, / воспойте же имени Его, воздайте славу хвалою Ему! По молитвам Богородицы, Спаситель, спаси нас.

И паки 1-й лик, стих 2-й. Псалом 76:

Голос грома Твоего в круге небес, озарили молнии Твои вселенную, / содрогнулась и в трепет пришла земля. Пс 76:19 По молитвам Богородицы, Спаситель, спаси нас.

Таже 2-й лик, стих 3. Псалом 103:

Славословием и благолепием облекся Ты, / одеваясь светом, как одеждою. По молитвам Богородицы, Спаситель, спаси нас. Слава, и ныне: По молитвам Богородицы, Спаситель, спаси нас.

Антифон 2. Псалом 47. Стих 1:

Горы Сиона, склоны северные, – / город Царя великого. Пс 47:3Б Спаси нас, Сын Божий, преобразившийся на горе, поющих Тебе: аллилуиа.

Другий лик, тойже: псалом 77, стих 2

И ввёл их в предел святыни Своей, / на эту гору, которую приобрела десница Его. Пс 77:54 Спаси нас, Сын Божий, преобразившийся на горе, поющих Тебе: аллилуиа.
Гору Сион, которую возлюбил. / И построил, как единорога, святилище Своё. Пс 77:68Б – 69А Спаси нас, Сын Божий, преобразившийся на горе, воспевающих Тебе: аллилуиа.
Светишь Ты дивно / с гор вечных. Спаси нас, Сын Божий, преобразившийся на горе, воспевающих Тебе: аллилуиа.

Слава, и ныне: Единородный Сыне: Антифон 3. Псалом 124, глас 7. Стих 1:

Надеющиеся на Господа, / как гора Сион: не поколеблется вовек.
Преобразился Ты на горе, Христе Боже, / показав ученикам Твоим славу Твою, / насколько это было для них возможно. / Да воссияет и нам, грешным, / свет Твой вечный, / по молитвам Богородицы; / Податель света, слава Тебе!
Горы вокруг него, / и Господь вокруг народа Своего отныне и до века.
Господи, кто будет обитать в жилище Твоём, / или кто поселится на святой горе Твоей?
Кто взойдет на гору Господню, / или кто станет на месте святом Его?
Господи, пошли свет Твой и истину Твою / они меня направили и привели меня на гору святую Твою.
Читайте так же:  Молитва чтобы полиция не останавливала

Слава, и ныне, кондак, глас тойже:

На горе преобразился Ты, / и, насколько могли вместить ученики Твои, / они славу Твою, Христе Боже, созерцали, / чтобы, когда Тебя увидят распинаемым, / уразумели, что Твоё страдание – добровольное / и миру возвестили, / что Ты воистину Отчее сияние.
Видео (кликните для воспроизведения).

Трисвятое. Прокимен, глас 4:

Как величественны дела Твои, Господи, / всё премудростью Ты сотворил.
Благослови, душа моя Господа! Господи, Боже мой, возвеличен Ты весьма.

Апостол, Петрова послания чтение, зачало 65:

Твои небеса, и Твоя земля.
Блажен народ, знающий победный клич; Господи, в свете лица Твоего они пойдут.
Видео (кликните для воспроизведения).

От Матфея святаго Евангелия чтение, зачало 70:

Величай, душа моя, / на Фаворе преобразившегося Господа.
Рождение от Тебя явилось непорочным: / Бог от недр Твоих произошел, носящим плоть, / Тот, Кто на земле явился / и жил вместе с людьми; / потому Тебя, Богородица, / мы все величаем.
Господи, мы во свете лица Твоего пойдем, / и о имени Твоём возрадуемся вовеки.

На трапезе же разрешаем на рыбу, и елей, и вино, аще среда или пяток. Подобает ведати: Яко предание имамы от святых отец, от спасительнаго сего праздника Преображения снедати гроздие, идеже обретается, благословение приемше от иерея. Принесену бывшу гроздию в церковь и по анафоре раздроблену. Глаголется же сия молитва на благословение гроздия от святителя или от иерея:

Слава, и ныне: Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Слава, и ныне: По молитвам Богородицы, Спаситель, / спаси нас.

Стих 1: Вскую, Боже, / отринул ны еси до конца?

Стих 1: Для чего Ты, Боже, / отверг до конца? Пс 73:1А

Спаси ны, Сыне Божий, / Плотию распныйся, поющия Ти: / аллилуия.

Спаси нас, Сын Божий, / плотию распятый, поющих Тебе: аллилуиа.

Стих 2: Помяни сонм Твой, / егоже стяжал еси исперва.

Стих 2: Вспомни сонм Твой, / который Ты приобрёл от начала. Пс 73:2А

Спаси ны, Сыне Божий, / Плотию распныйся, поющия Ти: / аллилуия.

Спаси нас, Сын Божий, / плотию распятый, поющих Тебе: аллилуиа.

Стих 3: Гора Сион сия, / в нейже вселился еси.

Стих 3: Эту гору Сион, / на которой Ты поселился. Пс 73:2В

Спаси ны, Сыне Божий, / Плотию распныйся, поющия Ти: / аллилуия.

Спаси нас, Сын Божий, / плотию распятый, поющих Тебе: аллилуиа.

Стих 4: Бог же, Царь наш, прежде века / содела спасение посреде земли.

Стих 4: Бог же, Царь наш прежде века, / соделал спасение посреди земли. Пс 73:12

Спаси ны, Сыне Божий, / Плотию распныйся, поющия Ти: / аллилуия.

Спаси нас, Сын Божий, / плотию распятый, поющих Тебе: аллилуиа.

Слава, и ныне: Единородный Сыне: Оба лика вкупе.

Слава, и ныне: Единородный Сын:

Стих 1: Господь воцарися, да гневаются людие.

Стих 1: Господь воцарился: / пусть гневаются народы! Пс 98:1А

С паси, Господи, люди Твоя / и благослови достояние Твое, / победы на сопротивныя даруя / и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

С паси, Господи, людей Твоих / и благослови наследие Твоё, / победы православным христианам над неприятелями даруя / и Крестом Твоим сохраняя Твой народ.

Стих 2: Господь воцарися, да гневаются людие, / седяй на Херувимех, да подвижится земля.

Стих 2: Господь воцарился: пусть гневаются народы! / Восседающий на Херувимах: да потрясётся земля! Пс 98:1

Тропарь: Спаси, Господи, люди Твоя:

Тропарь: Спаси, Господи, людей Твоих:

Стих 3: Господь в Сионе велик / и высок есть над всеми людьми.

Стих 3: Господь на Сионе велик / и высок над всеми народами. Пс 98:2

Тропарь: Спаси, Господи, люди Твоя:

Тропарь: Спаси, Господи, людей Твоих:

Стих 4: Поклонитеся Господеви во дворе святем Его.

Стих 4: Поклонитесь Господу / во дворе святом Его. Пс 95:9А

Тропарь: Спаси, Господи, люди Твоя:

Тропарь: Спаси, Господи, людей Твоих:

Таже вход. Диакон речет: Премудрость, прости.

Возносите Господа Бога нашего / и поклоняйтеся подножию ногу Его, яко свято есть.

Возносите Господа, Бога нашего, и поклоняйтесь подножию ног Его, ибо свято оно. Пс 98:5

Таже тропарь: Спаси, Господи, люди Твоя: Слава, и ныне:

Тропарь: Спаси, Господи, людей Твоих: Слава, и ныне:

В ознесыйся на Крест волею, / тезоименитому Твоему новому жительству / щедроты Твоя даруй, Христе Боже, / возвесели нас силою Твоею, / победы дая нам на сопостаты, / пособие имущим Твое oружие мира, / непобедимую победу.

В ознесенный на Крест добровольно, / соименному Тебе новому народу / милости Твои даруй, Христе Боже; / возвесели силою Твоею верных людей Твоих, / подавая им победы над врагами, / – да имеют они помощь от Тебя, / оружие мира, непобедимый знак победы.

Кресту Твоему покланяемся, Владыко, / и святое Воскресение Твое славим.

Кресту Твоему поклоняемся, Владыка, / и святое воскресение Твое славим. (3)

Возносите Господа Бога нашего / и поклоняйтеся подножию ногу Его, яко свято есть. Стих: Господь воцарися, да гневаются людие.

Возносите Господа, Бога нашего, и поклоняйтесь подножию ног Его, / ибо свято оно. Стих: Господь воцарился: пусть гневаются народы! Пс 98:5, 1А

Братие, слово крестное погибающим убо юродство есть, а спасаемым нам сила Божия есть. Писано бо есть: погублю премудрость премудрых, и разум разумных отвергу. Где премудр? Где книжник? Где совопросник века сего? Не обуи ли Бог премудрость мира сего? Понеже бо в премудрости Божией не разуме мир премудростию Бога, благоизволил Бог буйством проповеди спасти верующих. Понеже и иудее знамения просят, и еллини премудрости ищут: Мы же проповедуем Христа распята, иудеем убо соблазн, еллином же безумие. Самем же званным, иудеем же и еллином, Христа, Божию силу и Божию премудрость.

Братья, слово о Кресте для погибающих есть безумие, а для нас, спасаемых, – сила Божия. Ибо написано: «Погублю мудрость мудрецов, и разум разумных отвергну». Где мудрец? Где книжник? Где совопросник века сего? Не обратил ли Бог мудрость мира сего в безумие? Ведь поскольку мир своею мудростью не познал Бога в премудрости Божией, – благоволил Бог безумием проповеди спасти верующих. Ибо и Иудеи требуют знамений, и Эллины ищут мудрости, мы же проповедуем Христа распятого: для Иудеев – соблазн, а для Эллинов – безумие; для самих же призванных, как Иудеев, так и Эллинов, Христа – Божию силу и Божию премудрость. 1 Кор 1:18–24

Помяни сонм Твой, егоже стяжал еси исперва. Стих: Бог же, Царь наш прежде века, содела спасение посреде земли.

Стих: Вспомни сонм Твой, который приобрёл Ты от начала. Стих: Бог же, Царь наш прежде века, соделал спасение посреди земли. Пс 73:2А, 12

Во время оно, совет сотвориша архиерее и старцы на Иисуса, яко да убиют Его. И приведоша Его к Пилату, глаголюще: возми, возми, распни Его. Глагола им Пилат: поимите Его вы и распните. Аз бо не обретаю в Нем вины. Отвещаша ему иудее: мы закон имамы, и по закону нашему должен есть умрети, яко Себе Сына Божия сотвори.

В то время первосвященники и старейшины собрали совет против Иисуса, чтобы погубить его. И пришли к Пилату, возглашая: «Распни, распни Его!» Говорит им Пилат: «Возьмите Его вы и распните, ибо я не нахожу в Нем вины». Ответили ему Иудеи: «Мы имеем Закон, и по Закону нашему Он должен умереть, потому что сделал Себя Сыном Божиим».

Егда же слыша Пилат сие слово, паче убояся. И вниде в претор паки, и глагола Иисусови: откуду еси Ты? Иисус же ответа не даде ему. Глагола же Ему Пилат: мне ли не глаголеши? Не веси ли, яко власть имам распяти Тя, и власть имам пустити Тя? Отвеща Иисус: не имаши власти ни единыя на Мне, аще не бы ти дано свыше.

Когда же услышал Пилат это слово, он еще сильнее убоялся, и вошел в преторию снова и говорит Иисусу: «Откуда Ты?» Но Иисус ответа не дал ему. Говорит же Ему Пилат: «Со мной ли не говоришь? Не знаешь ли, что я власть имею распять Тебя, и власть имею отпустить Тебя?» Ответил Иисус: «Ты не имел бы надо Мной никакой власти, если бы не было дано тебе свыше».

Пилат же слышав сие слово, изведе вон Иисуса, и седе на судищи, на месте глаголемем Лифостротон, еврейски же Гаввафа. Бе же пяток Пасце, час же яко шестый. И глагола Иудеом: се Царь ваш. Они же вопияху: возми, возми, распни Его. Глагола им Пилат: Царя ли вашего распну? Отвещаша архиерее: не имамы царя, токмо кесаря. Тогда же предаде Его им, да распнется. Поемше же Иисуса, и ведоша. И нося крест Свой, изыде в глаголемое Лобное место, еже глаголется еврейски Голгофа. Идеже пропяша Его и с Ним ина два, сюду и сюду, посреде же Иисуса. Написа же и титла Пилат, и положи на кресте. Бе же написано: Иисус Назорянин, Царь Иудейский. Сего же титла мнози чтоша от Иудей, яко близ бе место града, идеже пропяша Иисуса. И бе написано: еврейски, гречески, римски.

Итак, Пилат, услышав это слово, вывел вон Иисуса и сел на судейском престоле на месте, называемом «Каменный помост», а по-еврейски Гаввафа. Была же пятница перед Пасхой, и около шестого часа. И говорит он Иудеям: «Вот, Царь ваш». Они же закричали: «Возьми, возьми, распни Его!» Говорит им Пилат: «Царя ли вашего распну?» Ответили первосвященники: «Нет у нас царя, кроме кесаря». Тогда-то он и предал Его им на распятие. И взяли Иисуса и повели. И неся Крест Свой, Он вышел на место, называемое Лобным, которое зовется по-еврейски Голгофа, где Его распяли, и с Ним двух других, по ту и по другую сторону Его; посредине же – Иисуса. Написал же и надпись Пилат и поставил на кресте. Было же написано: «Иисус Назорей, Царь Иудейский». Так вот, эту надпись многие прочли из Иудеев, потому что близко было от города то место, где был распят Иисус, и было написано по-еврейски, по-гречески, по-римски.

Стояху же при кресте Иисусове Мати Его и сестра Матере Его, Мария Клеопова, и Мария Магдалина. Иисус же видев Матерь, и ученика стояща, егоже любляше, глагола Матери Своей: Жено, се сын Твой. Потом же глагола ученику: се Мати твоя. И от того часа поят Ю ученик во своя си. Посем ведый Иисус, яко вся уже совершишася, и приклонь главу, предаде дух.

Стояли же при Кресте Иисуса Матерь Его, и сестра Матери Его, Мария Клеопова, и Мария Магдалина. Иисус же, увидев Матерь и ученика, близ стоящего, которого Он любил, говорит Матери Своей: «Женщина, вот сын Твой». Потом говорит ученику: «Вот, Матерь твоя». И с того часа взял ученик тот Ее к себе. После этого Иисус, зная, что все уже совершилось, склонив голову, предал дух.

Иудее же, понеже пяток бе, да не останут на кресте телеса в субботу, бе бо велик день тоя субботы, молиша Пилата, да пребиют голени их, и возмут. Приидоша же воини, и первому убо пребиша голени, и другому распятому с Ним. На Иисуса же пришедше, яко видеша Его уже умерша, не пребиша Ему голений. Но един от воин копием ребра Ему прободе, и абие изыде кровь и вода. И видевый свидетелствова, и истинно есть свидетельство его.

А как была пятница, то Иудеи, чтобы тела не остались на кресте в субботу – ибо был день той субботы днем великим, – попросили Пилата, чтобы перебить у них голени и снять их. Итак, пришли воины, и у первого перебили голени, и у другого, распятого с Ним. Придя же к Иисусу, они, когда увидели Его уже умершим, не перебили у Него голеней, но один из воинов копьем пронзил Ему ребра, и тотчас вышла кровь и вода. И видевший засвидетельствовал, и истинно свидетельство его. Мф 27:1–2; Ин 19:6Б-11А, 13–20, 25–28А, 30Б-35А

Величай, душе моя, / Пречестный Крест Господень.

Величай, душа моя, / всесвященный Крест Господень.

Ирмос, глас 8: Таин еси, Богородице, рай, / невозделанно возрастивший Христа, / Имже крестное живоносное на земли насадися Древо. / Тем, ныне возносиму, / покланяющеся Ему, Тя величаем.

Ирмос, глас 8: Ты, Богородица, – таинственный рай, / невозделанно произрастивший Христа, / Которым на земле насаждено / Креста живоносное древо; / потому ныне, при воздвижении его, / поклоняясь ему, мы Тебя величаем.

Знаменася на нас свет лица Твоего, Господи.

На трапезе же бывает утешение братии, от елея, и вина, и прочих снедей овощных; сыра же, и яиц, и рыбы никакоже дерзнем коснутися.

Отметил нас свет лица Твоего, Господи! Аллилуиа. (3) Пс 4:7Б

Слава, и ныне: Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Слава, и ныне: По молитвам Богородицы, Спаситель, спаси нас.

Псалом 47. Стих 1: Горы Сионския, ребра северова, / град Царя Великаго.

Стих 1: Горы Сиона, склоны северные, – / город Царя великого. Пс 47:3Б

Спаси ны, Сыне Божий, / преобразивыйся на горе, поющия Ти: / Аллилуия.

Спаси нас, Сын Божий, преобразившийся на горе, поющих Тебе: аллилуиа.

Другий лик, тойже: псалом 77, стих 2: И введе я в гору святыни Своея, / гору сию, юже стяжа десница Его.

Стих 2: И ввёл их в предел святыни Своей, / на эту гору, которую приобрела десница Его. Пс 77:54

Спаси ны, Сыне Божий, преобразивыйся на горе, поющия Ти: / Аллилуия.

Спаси нас, Сын Божий, преобразившийся на горе, поющих Тебе: аллилуиа.

Стих 3: Гору Сионю, юже возлюби, / и созда, яко единорога, святилище Свое.

Стих 3: Гору Сион, которую возлюбил. / И построил, как единорога, святилище Своё. Пс 77:68Б – 69А

Спаси ны, Сыне Божий, преобразивыйся на горе, поющия Ти: / Аллилуия.

Спаси нас, Сын Божий, преобразившийся на горе, воспевающих Тебе: аллилуиа.

[Стих 4: Светишь Ты дивно / с гор вечных. Пс 75:5

Спаси нас, Сын Божий, преобразившийся на горе, воспевающих Тебе: аллилуиа. ]

Слава, и ныне: Единородный Сыне:

Слава, и ныне: Единородный Сын:

Стих 1: Надеющиися на Господа, / яко гора Сион, не подвижится во век.

Стих 1: Надеющиеся на Господа, / как гора Сион: не поколеблется вовек. Пс 124:1А

П реобразился еси на горе, Христе Боже, / показавый учеником Твоим славу Твою, / якоже можаху, / да возсияет и нам, грешным, / Свет Твой присносущный / молитвами Богородицы, / Светодавче, слава Тебе.

П реобразился Ты на горе, Христе Боже, / показав ученикам Твоим славу Твою, / насколько это было для них возможно. / Да воссияет и нам, грешным, / свет Твой вечный, / по молитвам Богородицы; / Податель света, слава Тебе!

Стих 2: Горы окрест Его, / и Господь окрест людей Своих от ныне и до века.

Стих 2: Горы вокруг него, / и Господь вокруг народа Своего отныне и до века. Пс 124:2

Тропарь: Преобразился Ты на горе:

Псалом 14. Стих 3: Господи, кто обитает в жилищи Твоем? / Или кто вселится во святую гору Твою?

Стих 3: Господи, кто будет обитать в жилище Твоём, / или кто поселится на святой горе Твоей? Пс 14:1

Тропарь: Преобразился Ты на горе:

Псалом 23. Стих 4: Кто взыдет на гору Господню? / Или кто станет на месте святем Его?

Стих 4: Кто взойдет на гору Господню, / или кто станет на месте святом Его? Пс 23:3

Тропарь: Преобразился Ты на горе:

Господи, посли Свет Твой и истину Твою, / та мя настависта, и введоста мя в гору святую Твою.

Господи, пошли свет Твой и истину Твою / – они меня направили и привели меня на гору святую Твою. Пс 42:3А

Тропарь: Преобразился Ты на горе:

Н а горе преобразился еси, / и якоже вмещаху ученицы Твои, / славу Твою, Христе Боже, видеша, / да егда Тя узрят распинаема, / страдание убо уразумеют вольное, / мирови же проповедят, / яко Ты еси воистинну Отчее сияние.

Н а горе преобразился Ты, / и, насколько могли вместить ученики Твои, / они славу Твою, Христе Боже, созерцали, / чтобы, когда Тебя увидят распинаемым, / уразумели, что Твоё страдание – добровольное / и миру возвестили, / что Ты – воистину Отчее сияние.

Яко возвеличишася дела Твоя, Господи, / вся премудростию сотворил еси. Стих: Благослови, душе моя, Господа, Господи Боже мой, возвеличился еси зело.

Как величественны дела Твои, Господи, / всё премудростью Ты сотворил. Стих: Благословляй, душа моя Господа! Господи, Боже мой, возвеличен Ты весьма. Пс 103:24, 1

Братие, потщитеся известно ваше звание и избрание творити. Сия бо творяще, не имате согрешити никогдаже. Сице бо обильно приподастся вам вход в вечное Царство Господа нашего и Спаса Иисуса Христа. Сего ради не обленюся воспоминати присно вам о сих, аще и ведите, и утверждени есте в настоящей истине. Праведно бо мню, донележе есмь в сем телеси, возставляти вас воспоминанием: ведый, яко скоро есть отложение телесе моего, якоже и Господь наш Иисус Христос сказа мне. Потщуся же и всегда имети вас по моем исходе, еже о сих память творити. Не ухищренным бо баснем последовавше, сказахом вам силу и пришествие Господа нашего Иисуса Христа, но самовидцы бывше величествию Онаго. Прием бо от Бога Отца честь и славу, гласу пришедшу к Нему такову от велелепныя славы: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, о Немже Аз благоизволих. И сей глас мы слышахом с небесе сшедш, с Ним суще на горе святей. И имамы известнейшее пророческое слово, емуже внимающе якоже светилу сияющу в темнем месте, добре творите, дондеже день озарит, и денница возсияет в сердцах ваших.

Братья, постарайтесь делать твердым ваше звание и избрание: ведь делая это, вы никогда не преткнетесь, ибо так будет вам щедро предоставлен вход в вечное Царство Господа нашего и Спасителя Иисуса Христа. Поэтому не прекращу постоянно напоминать вам об этом, хотя вы то и знаете и утверждены в настоящей истине; но считаю справедливым, пока я в этой палатке, пробуждать вас напоминанием, зная, что скоро оставлена будет палатка моя, как и Господь наш Иисус Христос объявил мне. Буду же стараться, чтобы вы могли и после моего исхода всякий раз приводить это на память. Ибо мы поведали вам силу и пришествие Господа нашего Иисуса Христа, не за хитросплетенными баснями последовав, но став очевидцами Его величия. Ибо Он принял от Бога Отца честь и славу, когда принесся к Нему от величественной славы такой глас: «Это – Сын Мой Возлюбленный, в Котором Мое благоволение!». И этот глас, принесшийся с небес, мы услышали, находясь с Ним на святой горе. Имеем мы также и вернейшее пророческое слово; вы хорошо делаете, обращаясь к нему, как к светильнику, сияющему в темном месте, доколе не начнет рассветать день, и утренняя звезда не взойдет в сердцах ваших. 2 Петр 1:10–19

Твоя суть небеса, и Твоя есть земля. Стих: Блажени людие, ведущии воскликновение.

Стих: Твои – небеса, и Твоя – земля. Стих: Блажен народ, знающий победный клич. Пс 88:12А, 16А

Во время оно, поят Иисус Петра и Иакова и Иоанна брата его, и возведе их на гору высоку едины. И преобразися пред ними: и просветися лице Его яко солнце: ризы же Его быша белы яко свет. И се явистася им Моисей и Илия, с Ним глаголюща. Отвещав же Петр рече ко Иисусови: Господи, добро есть нам зде быти: аще хощеши, сотворим зде три сени, Тебе едину, и Моисеови едину, и едину Илии. Еще же ему глаголющу, се облак светел осени их и се глас из облака глаголя: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, о Немже благоволих: Того послушайте. И слышавше ученицы, падоша ницы, и убояшася зело. И приступль Иисус, прикоснуся их, и рече: востаните, и не бойтеся. Возведше же очи свои, никогоже видеша, токмо Иисуса единаго. И сходящим им с горы, заповеда им Иисус, глаголя: никомуже поведите видения, дондеже Сын Человеческий из мертвых воскреснет.

В то время берет Иисус Петра, и Иакова, и Иоанна, брата его, и возводит их на гору высокую отдельно от других. И преобразился Он пред ними: и просияло лицо Его как солнце, а одежды Его сделались белыми как свет. И вот, явились им Моисей и Илия, с Ним беседующие. Петр же на это сказал Иисусу: «Господи, хорошо нам здесь быть! Если хочешь, сделаем здесь три шатра: Тебе один, и Моисею один, и один Илии». Пока он еще говорил, вот, облако светлое осенило их, и вот, голос из облака, говорящий: «Это – Сын Мой Возлюбленный, на Ком Мое благоволение; Его слушайте!» И услышав, ученики пали на лица свои и очень испугались. И Иисус, подойдя, коснулся их и сказал: «Встаньте и не бойтесь». Подняв же глаза свои, они никого не увидели, кроме одного Иисуса. И когда сходили они с горы, заповедал им Иисус, говоря: «Никому не говорите об этом видении, доколе Сын Человеческий не воскреснет из мертвых». Мф 17:1–9

Величай, душе моя, / на Фаворе преобразившагося Господа.

Величай, душа моя, / на Фаворе преобразившегося Господа.

Ирмос, глас 4: Рождество Твое нетленно явися: / Бог из боку Твоею пройде, / яко Плотоносец явися на земли / и с человеки поживе. / Тя, Богородице, тем вси величаем. И до отдания.

Ирмос, глас 4: Рождение от Тебя явилось непорочным: / Бог от недр Твоих произошел, носящим плоть, / Тот, Кто на земле явился / и жил вместе с людьми; / потому Тебя, Богородица, / мы все величаем. И до отдания.

Господи, во свете Лица Твоего пойдем / и о Имени Твоем возрадуемся во веки.

Господи, мы во свете лица Твоего пойдем, / и о имени Твоём возрадуемся вовеки. Пс 88:16Б – 17

На трапезе же разрешаем на рыбу, и елей, и вино, аще среда или пяток.

Подобает ведати: Яко предание имамы от святых отец, от спасительнаго сего праздника Преображения снедати гроздие, идеже обретается, благословение приемше от иерея. Принесену бывшу гроздию в церковь и по анафоре раздроблену. Глаголется же сия молитва на благословение гроздия от святителя или от иерея:

Боже, Спасителю наш, благоволивый виноград нарещи Единороднаго Твоего Сына, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, и Тем плод безсмертия нам дарова, Сам и ныне плодный сей виноград благослови и нас, рабы Твоя, вкушающия от него, Истиннаго Винограда причастники сотвори, неврежденну жизнь нашу сохрани, и мир нам всегда даруй, и вечными Твоими неотъемлемыми даровании жизнь нашу украси, молитвами Пречистыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и всех Твоих святых, от века Тебе благоугодивших, яко Благ и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Безначальному Отцу, со Единородным Твоим Сыном и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Боже, Спаситель наш, благоволивший виноградом наречь Единородного Твоего Сына, Господа Бога и Спасителя нашего Иисуса Христа, и через Него плод бессмертия нам даровавший! Сам и ныне сей виноградный плод благослови, и нас, рабов Твоих, вкушающих от него, причастниками Истинного Винограда соделай, в безопасности жизнь нашу сохрани, и мир нам всегда подавай, и вечными Твоими непреложными дарованиями жизнь нашу укрась, по молитвам Пречистой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии и всех Твоих святых, от века Тебе угодивших. Ибо Ты Благой и Человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем, Безначальному Отцу, со Единородным Твоим Сыном и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь.

Господи, благослови этот новый виноградный плод, при ясной погоде, чрез благорастворение воздуха и дождевые капли, по Твоему благоволению созревший к этому времени, чтобы он и его сок послужили нам, вкушающим, и веселием, и даром, приносимым Тебе для прощения наших грехов, с освященным и Святым Телом Христа Твоего, с Которым благословен Ты, с Пресвятым, Благим и Животворящим Твоим Духом ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

Господи, Боже наш, положивый верующим в Тя пользование творении Твоими, Сам благослови предлежащия плоды сия словом Твоим, молимся Тебе, милостию и человеколюбием Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Господи, Боже наш, определивший верующим в Тебя пользоваться творениями Твоими, Сам благослови и эти плоды словом Твоим, молимся Тебе, по милости и человеколюбию Единородного Сына Твоего, с Которым благословен Ты, со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

Владыка, Господи Боже наш, заповедавший каждому добровольно приносить Тебе Твое из Твоего, и подающий за это в вознаграждение Твои вечные блага! Как принял Ты благосклонно посильное приношение вдовы, так и ныне прими от Твоего раба (имя) принесенное Тебе и пусть это будет достойно положено в сокровищницу Твоих вечных благ, ему же самому дай обильно получать от Тебя земные блага со всем полезным ему. Ибо благословенно Имя Твое и прославленно Царство Твое, Отца и Сына и Святого Духа, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь.

Молитвами Богородицы спасе спаси нас
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here