Пророку моисею молитва

Предлагаем ознакомиться: Пророку моисею молитва с точным и подробным описанием.

Д руга́го тя Ио́сифа,/ вели́кий чистоты́ и целому́дрия рачи́телю,/ всече́стне и равноа́нгельне Моисе́е,/ свяще́нными пе́сньми восхваля́юще, гре́шнии,/ мо́лимтися приле́жно:/ моли́ Христа́ Бо́га,/ я́ко да исцели́т вся на́ша стра́сти// и пода́ст ве́лию ми́лость.

Т руды́ и по́двиги со страстьми́ по чистоте́ твое́й ви́дя, свя́те,/ кто не удиви́тся?/ Глад бо, темни́цу и ра́ны прие́мля,/ не порабо́тился еси́ сласте́м ля́ховицы,/ но, я́ко царь, страстьми́ облада́яй,/ ны́не и тогда́ возпросла́вился еси́ от Всеви́дящаго челове́ческая сердца́,/ от Него́же во искуше́ниих всем посо́бствовати благода́ть прие́м,/ посо́бствуй и нам, твою́ па́мять чту́щим,// Моисе́е преподо́бне.

В Вы́шних еди́наго Бо́га ища́/ земна́я вся през­ре́л еси́,/ о телеси́ свое́м неради́в,/ на му́ки му́жески себе́ вда́л еси́,/ глад, жа́жду, у́зы, в темни́це затворя́емь, до́блественно претерпе́л еси́,/ бие́ния, кро́ве излия́ние и удо́в отре́зание,/ чи́стаго ра́ди де́вства твоего́,/ му́жески поне́сл еси́./ И ны́не с де́вственными ли́ки предстоя́ Пресвяте́й Тро́ице,/ от всех искуше́ний моли́ изба́витися вопию́щим ти:// ра́дуйся, Моисе́е, о́тче блаже́ннейший.

О, пречу́дный и Богоно́сный о́тче Моисе́е, изря́дный уго́дниче Христо́в и вели́кий чудотво́рче, к тебе́ смире́нно припа́даем и мо́лимся: да́ждь нам бы́ти прича́стником любве́ твоея́ ко Бо́гу и бли́жнему, помози́ нам твори́ти во́лю Госпо́дню в простоте́ се́рдца и смире́нии, за́поведи Госпо́дни соверша́ти непогреши́тельно, при́зри благоутро́бно на вся́кую ду́шу ве́рных твои́х чти́телей, ми́лости и по́мощи твоея́ и́щущих. Ей, всеблаги́й уго́дниче Бо́жий, услы́ши нас, моля́щихся тебе́, и не пре́зри нас, тре́бующих твоего́ заступле́ния и досто́йную песнь тебе́ принося́щих, тебе́ ублажа́ем, о́тче Моисе́е, тя воспева́ем, чистоты́ свети́льниче, прославля́юще ми́лостиваго Бо́га, во Святе́й Безнача́льней Тро́ице сла́вимаго Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Господи! Ты нам прибежище в род и род!

Моисей был вдохновенным автором трех религиозных духовных сочинений. Прежде всего, мы видим Моисея как поэта, воспевающего песнь, в которой, кстати, имя его соединено с именем Иисуса, в Откровении, где сказано: «Песнь Моисея и Агнца». Стал он поэтом по случаю гибели фараона и его войска в водах Чермного моря: «и избранные военачальники его потонули в Чермном море».

Следуя дальше по его жизни, мы открываем его в качестве проповедника – и тогда речь его падала, как роса, и учение его лилось, как дождь, в этих главах, исполненных славных поэтических образов, которые вы найдете в книге Второзакония. И теперь, в Псалмах, мы находим его в качестве автора молитвы: «Молитва Моисея, человека Божия».

Счастливое сочетание поэта, проповедника и мужа молитвы! Где сходятся такие три качества, человек становится подлинным гигантом, возвышающимся над своими собратьями. Зачастую бывает, что у человека, который проповедует, недостает поэзии, а поэт не способен проповедовать и читать свои стихи перед большими собраниями, а годится только на то, чтобы писать их. Редко истинная религиозность, поэтический дух и красноречие соединяются в одном человеке.

В данном псалме вы увидите чудесные глубины духовности и заметите, как поэт исчезает в человеке Божьем и как, растворившись в самом себе, он воспевает о своей бренности, провозглашает Божью славу и просит о том, чтобы всегда иметь благословение своего Небесного Отца, пребывающим на своей главе.

Этот первый стих вызывает особый интерес, если вспомнить место, где находился Моисей, когда он так молился. Он был в пустыне; не в каких-нибудь покоях фараона, не живя в земле Гесем – но в пустыне. И возможно, взирая с вершины холма на колена Израилевы, как они снимают свои шатры и проходят маршем, он подумал: «Бедные странники! Редко они находятся где-нибудь в покое; нет у них никакого постоянного жилища, где могли бы они обитать. Здесь они не имеют постоянного града» — но, подняв свой взор к небу, сказал: «Господи! Ты нам прибежище в род и род».

Окидывая взглядом историю, он увидел один великий храм, где пребывал Божий народ, и своим пророческим оком, закатившимся в священном исступлении, он мог видеть, что на протяжении всех будущих времен избранные Божии смогут петь: «Господи! Ты нам прибежище в род и род».

Беря этот стих в качестве темы для нашей беседы на страницах этого сайта, мы должны, прежде всего, разъяснить его, а затем мы попытаемся сделать и сделаем то, что старые пуритане называли «усовершить» его, имея в виду не улучшение текста, но улучшение, до некоторой степени, людей – благодаря размышлению над этим стихом.

Во-первых, мы попытаемся немного пояснить его. Здесь находится жилище: «Господи, Ты наше прибежище»; и во-вторых, если я могу воспользоваться таким обычным словом, здесь присутствует срок его аренды: «Ты нам прибежище в род и род».

Итак, во-первых, здесь жилище: «Господи, Ты наше прибежище». Этот могучий Иегова, наполняющий Собою все, Вечный, Неизменный, Великий, «Я есмь», не запрещает образных сравнений в отношении Себя. Хотя Он так высок, что взор ангела не охватывает Его, так превознесен, что крыло херувима не достигает Его, так велик, что отдаленнейшие просторы, по которым путешествуют бессмертные духи, никогда не обнаруживали пределов Его, — Он не возражает, чтобы Его народ говорил о Нем так фамильярно: «Иегова, Ты нам прибежище».

Мы лучше поймем этот образ благодаря контрасту с состоянием Израиля в пустыне, а во-вторых, упоминая о некоторых вещах путем сравнения того, что характерно для нашего дома и чем мы никогда не сможем наслаждаться, если не являемся обладателями собственного жилища. Прежде всего, мы сопоставим эту мысль – «Господи, Ты наше прибежище» — с тем особым положением, в котором находились израильтяне, странствуя по пустыне.

Во – вторых, отметим, что они должны были находиться в состоянии великого беспокойства. С наступлением сумерек, или когда облачный и огненный столп останавливался, они раскидывали шатры и располагались на отдых. Возможно, назавтра же, еще прежде восхода солнца, поутру трубила труба, и, поднимаясь со своих постелей, они обнаруживали, что ковчег уже отправляется в путь, и огненно – облачный столп вел их через узкие горные ущелья наверх или по бесплодной и сухой пустыне.

Читайте так же:  Сильная молитва на благополучие в семье

Едва успев разместить свои немногочисленные пожитки в своих шатрах и поудобней устроить все для себя, они слышали: «Прочь! Прочь! Дальше отсюда! Это не есть ваш покой; вы должны идти, продвигаясь вперед, к Ханаану!»

Они не могли засеять даже небольшой клочок земли вокруг своего шатра; они не могли привести в порядок свой дом и разместить свои пожитки; они не могли привязаться к этому месту на земле. Хотя бы они только что похоронили своего отца в месте, где задержался на время их шатер, они должны были уходить. Они не должны были привязываться к этому месту, не должны были иметь что-либо из того, что мы называем удобствами, покоем и миром, но всегда были в дороге, всегда в пути. Более того, они были настолько не защищены, что никогда не могли быть по-настоящему спокойными в своих шатрах. То горячий самум гнал песок, который проникал в шатер, угрожая заживо похоронить их; то их обжигало палящее солнце, от которого едва ли могли защитить шатры; то дул колючий северный ветер, принося стужу, так что они сидели, дрожа и съежившись, вокруг костров в своих шатрах.

Они имели мало покоя; но посмотрите, как в противоположность этому Моисей, человек Божий, с благодарностью отмечает: «Ты не являешься нашим шатром, но жилищем. Хотя нам здесь нелегко, хотя нас бросают из стороны в сторону беды, хотя мы идем по пустыне, и находим, что это трудный путь; хотя, сидя здесь, мы не знаем, что такое покой и уют, — Господи, в Тебе мы обладаем всеми удобствами, которые может дать дом; мы имеем все, что роскошный особняк или дворец могут дать князю, который может нежиться на своем ложе и покоиться на своей перине. Господи, в Тебе наш покой и уют; Ты являешься нашим домом и жилищем».

Ч истоты́ ра́ди жития́ твоего́,/ поще́ния же и моли́тв и трудо́в/ сосу́д благопотре́бен был еси́ Влады́це Христу́,/ И́же дарова́ тя ста́ду твоему́,/ я́ко сокро́вище неотъе́млемо, чудесы́ всех обогаща́юща./ Тем и мы, соше́дшеся в па́мять твою́,/ ве́рою и любо́вию вопие́м:// моли́ о нас, пречестны́й архиере́ю Моисе́е, о́тче наш.

Я́ ко венце́м пресве́тлым украси́вся днесь, вели́кий Но́вград/ лику́ет в па́мять па́стыря своего́ и учи́теля,/ и, я́ко диади́му ца́рскую возложи́вши,/ честна́я о́на оби́тель све́тло ра́дуется:/ просла́ви бо тя Бог, уго́дника Своего́,/ и прояви́ после́днему ро́ду на́шему цельбоно́сныя мо́щи твоя́,/ святи́телю Моисе́е,/ Це́рковь же Бо́жия весели́тся,/ созыва́ющи и́нок сосло́вие велегла́сно вопи́ти:/ ра́дуйся, гра́ду твоему́ и оби́тели похвало́// и всея́ Росси́йския страны́ пресве́тлый свети́льниче.

О свяще́ннейший о́тче, святи́телю Христо́в Моисе́е, па́стырю и учи́телю наш, не отри́ни нас, с ве́рою притека́ющих к моще́м твои́м и тво­ему́ заступле́нию и те́плою моли́твою тя призыва́ющих, но ско́ро потщи́ся помоли́тися Царю́ ца́рствующих и Го́споду госпо́дствующих, да изба́вит ста́до Свое́ от волко́в, гу́бящих е́, и вся́кую страну́ христиа́нскую огради́ и сохрани́ святы́ми твои́ми моли́твами от мирска́го мяте́жа и тру́са, наше́ствия иноплеме́нник и междоусо́бныя бра́ни, от гла́да же и губи́тельства, пото́па, и меча́, и огня́, и напра́сныя сме́рти, и, я́коже поми́ловал еси́ гряду́щаго ку́плю де́яти от потопле́­ния и от разбо́йников, спасл еси́ святу́ю оби́тель твою́, та́ко поми́луй и нас, умо́м, сло́вом и де́лом во тьме грехо́вней су́щих, и изба́ви нас гне́ва Бо́жия и ве́чныя ка́зни, я́ко да твои́м хода́тайством и по́мощию, Свои́м же милосе́рдием и благода́тию, Христо́с Бог ти́хое и безгре́шное житие́ даст нам пожи́ти в ве́це сем и изба́вит нас шу́ияго стоя́ния, сподо́бит же десна́го со все́ми святы́ми. Ами́нь.

П роро́ка Твоего́ Моисе́я па́мять, Го́споди, пра́зднующе, / тем Тя мо́лим: // спаси́ ду́ши на́ша.

Н а высоту́ доброде́телей возше́л еси́, проро́че Моисе́е;/ и сего́ ра́ди сподо́бился еси́ ви́дети сла́ву Бо́жию./ Скрижа́ли благода́тныя Зако́на прия́т,/ и начерта́ний благода́ть в себе́ нося́,/ и проро́ков был еси́ честна́я похвала́,// и благоче́стия вели́кое та́инство.

Л ик проро́ческий с Моисее́м и Ааро́ном весе́лием днесь весели́тся,/ я́ко коне́ц проро́чествия их на нас испо́лнися;/ днесь сия́ет Крест, и́мже нас спасл еси́.// Тех моли́твами Христе́ Бо́же поми́луй нас.

В раздел *мученикам добавлен тропарь и кондак священномученику Иринею Лионскому

Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.

Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.

В тебе, отче, известно спасеся еже по образу: приим бо Крест последовал еси Христу, и дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о души, вещи бессмертней. Темже и со ангелы срадуется, преподобне Моисее, дух твой.

Мурины заушив, и лица демонов поплевав, мысленно просиял еси, якоже солнце светло, светом жития твоего и учением наставляя души наша.

Имя Моисей (по-еврейски — Моше) предположительно означает: «взятый из воды» Этим именем он был назван египетской принцессой, нашедшей его на берегу реки. Книга Исход рассказывает об этом следующее. У Аврама и Иохаведы, из колена Левия, родился очень красивый ребенок. Мать, желая спасти его от смерти, угрожавшей ему ввиду приказания фараона убивать всех еврейских младенцев мужского пола, положила его в смоленой корзинке в камыши на берегу Нила. Там и нашла его, пришедшая купаться, египетская принцесса. Будучи бездетной, она усыновила его. Моисей, как сын принцессы, получил при дворе фараона блестящее, по тому времени, образование. То было время расцвета египетской культуры.

Будучи уже взрослым, Моисей однажды, защищая одного еврея, нечаянно убил египетского надзирателя, жестоко обращавшегося с евреями-рабами. Поэтому Моисей вынужден был бежать из Египта. Поселившись на Синайском полуострове, Моисей прожил там 40 лет, пася стада у священника Иефора, на дочери которого он женился. У подножья горы Хорив Господь явился Моисею в образе несгорающего куста и повелел ему идти к египетскому фараону и освободить еврейский народ от тяжкого рабства. Повинуясь Богу, Моисей отправился с братом Аароном к фараону с просьбой освободить еврейской народ. Фараон упорствовал, и это навлекло на египетскую страну 10 казней (бедствий). В последней «казни» Ангел Господень поразил всех египетских первенцев. Еврейские же первенцы не пострадали, так как косяки дверей еврейских домов были помазаны кровью пасхального агнца (ягненка). С тех пор евреи каждый год в 14-й день месяца Нисана (день, приходящийся на полнолунье весеннего равноденствия) совершают праздник Пасхи. Слово «пасха» значит «проходить мимо,» потому что Ангел, поражавший первенцев, прошел мимо еврейских домов. После этого евреи вышли из Египта, перейдя через Красное море, которое силой Божией разошлось в стороны. А гнавшееся за евреями египетское войско было потоплено в море.

Читайте так же:  Сильные молитвы защиты

На горе Синай Моисей получил от Бога десять заповедей, записанных на каменных скрижалях. Эти заповеди, а также другие религиозные и гражданские законы, записанные Моисеем, легли в основу жизни еврейского народа.

Моисей руководил еврейским народом во время его 40-летнего странствования по пустыне Синайского полуострова. В течение этого времени Бог питал евреев манной — белой крупой, которую евреи каждое утро собирали прямо с земли. Брат Моисея, Аарон, был рукоположен в первосвященники, а другие члены из колена Левия — в священники и «левиты» (по нашему — диаконы). С этого времени у евреев начали совершаться регулярные богослужения и жертвоприношения животных. Моисей не вошел в Обетованную землю; он умер в возрасте 120 лет на одной из гор на восточном берегу Иордана. После Моисея еврейским народом, духовно обновленным в пустыне, руководил его ученик Иисус Навин, который привел евреев на Обетованную землю.

Моисей был величайшим пророком всех времен, с которым Бог, по выражению в Библии, «говорил лицом к лицу, как человек говорит с другом своим.» По причине такой близости Моисея к Богу, его лицо постоянно сияло. Но Моисей, по скромности, закрывал свое лицо покрывалом. Нравом Моисей был очень кроткий. С детства он страдал косноязычием. Его жизнь и чудеса описаны в книгах Исход, Числа и Второзаконие.

Молитва Моисеа человека Божия – таково надписание сего, 89-го псалма (составляет ст. 1). Наименованием человека Божия, какое придается здесь имени Моисея, ясно показывается, что писателем псалма сего следует признавать великого законодателя и вождя еврейского народа пророка Моисея, по преимуществу отличаемого в книгах Священного Писания таким почетным наименованием (Втор, 33:1; Нав. 14:6 ; 1Пар.23 и др.). Написан сей псалом, вероятно, под конец 40-летнего странствования в пустыне, когда в силу Божественного осуждения ( Числ.14:26–33 ) большая часть преступного народа, вышедшего из Египта, уже вымерла, причем весьма многие умирали, едва достигая 70–80 лет своей жизни (ст. 9–10).

Моисей, человек Божий, является здесь молитвенником, или ходатаем, пред Богом за своих единоплеменников, прогневавших Бога неблагодарностью. Одному только Богу, как вечному, свойственно быть постоянным и неизменным во благе; человек же, существо бренное, по греховности и превратности воли не способен пребывать неизменно в добром настроении. Посему Моисей и молится, чтобы Бог во всякое время был для грешного народа прибежищем ко спасению.

Пс.89:2–3 Господи, прибежище был еси нам в род и род. Прежде даже горам не быти и создатися земли и вселенней, и от века и до века Ты еси.

Словами в род и род пророк, имея в виду прошедшие и будущие поколения богоизбранного народа, начиная от патриарха Авраама и до Христа, чрез Которого получили благословение все народы земли ( Быт.22:18 ), говорит, что для всех этих поколений Господь Бог являл милость Свою, и они всегда к Нему обращались и будут обращаться за помощью, и Он всегда был и будет прибежищем для них. Потому что Он Бог вечный, который существует прежде образования гор и прежде создания земли и вселенной. Господи, говорит он, от века и до века Ты еси, т.е. не имеешь начала Своего бытия, Ты безначальный, и будешь существовать в вечность (до века), иначе – не будешь иметь конца Своего бытия.

Пс.89:4–6 Не отврати человека во смирение, и рекл еси: обратитеся, сынове человечестии. Яко тысяща лет пред очима Твоима, Господи, яко день вчерашний, иже мимоиде, и стража нощная. Уничижения их лета будут: утро яко трава мимоидет, утро процветет и прейдет: на вечер отпадет, ожестеет и изсхнет.

Пс.89:7–9 Яко изчезохом гневом Твоим, и яростию Твоею смутихомся. Положил еси беззакония наша пред Тобою, век наш в просвещение лица Твоего. Яко вси дние наши оскудеша, и гневом Твоим исчезохом.

За грехи постоянного ропота и непокорства воле Божией со стороны народа, предводительствуемого Моисеем, отяготел гнев Божий над этим народом. Пророк видит такое горестное состояние народа под тяжестию гнева Божия, глубоко скорбит о том и вот какими словами выражает свою скорбь: мы видим, Господи, гнев Твой за беззакония, мы изнемогли (изчезохом) и гибнем от гнева Твоего, и приходим в смятение от Твоего строгого и праведного суда (и яростию Твоею смутихомся). Твой гнев на нас, или: Твой строгий и праведный суд постигает нас непрестанно, потому что грехи и беззакония наши не могут укрыться от Тебя, как всеведующего, – они всегда пред Тобою, и вся наша жизнь (век наш) проходит (в просвещение лица Твоего) пред лицем Твоим, освещаемая светом лица Твоего, вполне ясная для Тебя, а не скрытая. И так все дни нашей жизни кончаются (яко еси дние наши оскудеша), погибли и близки уже к смерти, и (повторяет преждесказанное, ст. 7) мы погибнем от праведного гнева Твоего (изчезохом).

Пс.89:10 Лета наша яко паучина поучахуся: дние лет наших в нихже седмьдесят лет, аще же в силах, осмьдесят лет, и множае их труд и болезнь: яко прииде кротость на ны, и накажемся.

Пс.89:11–12 Кто весть державу гнева Твоего, и от страха Твоего ярость Твою изчести? Десницу Твою тако скажи ми, и окованныя сердцем в мудрости.

Пс.89:13–15 Обратися, Господи, доколе? И умолен буди на рабы Твоя. Исполнихомся заутра милости Твоея, Господи, и возрадовахомся и возвеселихомся: во вся дни наша возвеселихомся, за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая.

Краткая вообще речь в псалмах, здесь (в ст. 13) сокращена до такой степени, что в одном кратком предложении совмещаются две отдельные мысли, именно – пророк умоляет Бога отвратить от народа ярость гнева Своего и говорит: обратися, Господи, т.е. возврати нам прежнюю милость Свою; и затем словом доколе выражает вопросительно, по-видимому, ту же молитву: доколе будешь гневаться и наказывать нас? Услышь молитву мою и умилостивись над рабами Твоими (умолен буди на рабы Твоя). И затем, как бы вполне уверенный в силе своей молитвы и преисполненный надежды на скорую милость Божию, радостно взывает: утром, т.е. еще до утренней зари, мы уже исполнены будем милости Твоей, Господи, и тогда будем радоваться и веселиться. Это веселие наше будет непрестанным, постоянным: во вся дни наша возвеселихомся, т.е. как бы в вознаграждение за все предшествующее время наших скорбей и испытаний, за те дни и годы, в которые Ты смирял нас и наказывал, посылая нам бедствия, (лета, в няже видехом злая). Здесь выражения прошедшего времени: исполнихомся, возрадовахомся и возвеселихомся – поставлены вместо будущего времени: «исполнимся, возрадуемся» и «возвеселимся». Пророк Моисей говорит здесь о будущем как о прошедшем, как бы достигнув уже тех милостей, о которых только что молился.

Читайте так же:  Откуда появилась молитва Отче наш

Пс.89:16–17 И призри на рабы Твоя и на дела Твоя, и настави сыны их. И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи.

22 апреля (переходящая) – Собор Синайских преподобных

Ве­ли­кий про­рок и за­ко­но­да­тель из­ра­иль­тян про­ис­хо­дил из ко­ле­на Ле­ви­и­на. Ро­дил­ся в Егип­те при­бли­зи­тель­но в 1570 го­ду до Р. X. и вос­пи­тан до­че­рью фа­ра­о­на. Во всех сво­их на­чи­на­ни­ях и по­ступ­ках Мо­и­сей яв­лял­ся ору­ди­ем в ру­ках Все­выш­не­го. Мо­и­сей был че­ло­ве­ком, ко­то­ро­му Бог от­крыл тай­ны бы­тия: со­тво­ре­ние ми­ра и че­ло­ве­ка. На го­ре Си­най­ской он при­нял от Бо­га 10 за­по­ве­дей Его. Си­лой Бо­жи­ей тво­рил ве­ли­кие зна­ме­ния и чу­де­са. Пре­ста­вил­ся 120-ти лет в стране Мо­авит­ской. По­гре­бен в до­лине близ Веф­фе­го­ра, но «ни­кто не зна­ет ме­ста по­гре­бе­ния его да­же до се­го дня» (Втор.34:6).

О жиз­ни Мо­и­сея по­вест­ву­ют кни­ги Биб­лии – Ис­ход, Чис­ла и Вто­ро­за­ко­ние.

Проро́ка Твоего́ Моисе́я па́мять, Го́споди, пра́зднующе,/ тем Тя мо́лим:// спаси́ ду́ши на́ша.

Перевод: Пророка Твоего Моисея память, Господи, празднуя, потому Тебя молим: «Спаси души наши».

На высоту́ доброде́телей возше́л еси́, проро́че Моисе́е;/ и сего́ ра́ди сподо́бился еси́ ви́дети сла́ву Бо́жию./ Скрижа́ли благода́тныя Зако́на прия́т,/ и начерта́ний благода́ть в себе́ нося́,/ и проро́ков был еси́ честна́я похвала́,// и благоче́стия вели́кое та́инство.

Перевод: На высоту добродетелей взошел ты, пророк Моисей, и потому удостоился видеть славу Божию. Скрижали благодатные Закона получил и, нося в себе образ благодати, ты был священной славой пророков и великой тайной благочестия.

Видео (кликните для воспроизведения).

Лик проро́ческий с Моисее́м и Ааро́ном весе́лием днесь весели́тся,/ я́ко коне́ц проро́чествия их на нас испо́лнися;/ днесь сия́ет Крест, и́мже нас спасл еси́.// Тех моли́твами Христе́ Бо́же поми́луй нас.

Перевод: Собрание пророков с Моисеем и Аароном сегодня радостно торжествует, так как на нас исполнился итог их пророчеств: сегодня сияет Крест, которым мы спасены. По их молитвам, Христос Бог наш, помилуй нас.

Проро́ка Твоего́ Моисе́я па́мять, Го́споди, пра́зднующе, те́м Тя́ мо́лим: спаси́ ду́ши на́ша.

На высоту́ доброде́телей возше́л еси́, проро́че Моисе́е, и сего́ ра́ди сподо́бился еси́ ви́дети сла́ву Бо́жию, скрижа́ли благода́тныя Зако́на прия́т, и начерта́ний благода́ть в себе́ нося́, и проро́ков бы́л еси́ честна́я похвала́, и благоче́стия вели́кое та́инство.

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Моисе́й проро́ков да восхва́лится пе́рвый, я́ко пред Бо́гом бесе́довал пе́рвый я́ве лице́м к лицу́, не в гада́ниих рече́ний, но я́ко в ви́де пло́ти ви́дев Того́.

Яко боже́ственна народоводи́теля и изба́вителя тя́ ро́ду твоему́ Изра́илю, Моисе́е богови́дче, даде́ Бо́г, Отцу́ я́коже помоли́ся, обетова́ния пома́занием провозвеща́я твое́ рожде́ние.

Му́дрости тя́ сокро́вище обрето́ша ро́дныя доброде́тели, сокрове́но зна́нием Бо́жиим, я́коже в ковче́зе, богови́дче Моисе́е; те́м тя́ воспита́ше цари́ца и Боже́ственный Про́мысл.

Богородичен: Устраши́ся Моисе́й, ви́дев пресла́вное в пе́рвых виде́ние, купине́ и пла́меню стра́нное смеше́ние, Бо́га из Де́вы Ма́тере прообразу́ющее Нетле́ннаго, Его́же, мину́в времена́, ви́де пло́тию.

Ирмос: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Весьма́ неизрече́ннаго зна́ния испо́лнился еси́, богови́дче, Ду́х Святы́й чрез Ангела дре́вних научи́ тя́ зна́нию я́сно.

Нося́й све́тло Боже́ственныя зари́, богозна́меньми удиви́л еси́ Еги́пет, претворя́я стихи́й пресла́вне естество́, прему́дре.

Озаря́ет кра́сное добро́ты твоея́, от Боже́ственныя зари́ све́тлое, блаже́нне, жи́тельство и к Боже́ственней несы́тно вся́ привлече́ красоте́.

Богородичен: Взя́лся еси́ стра́шным виде́нием ко ужа́сному зре́нию, прему́дре, но возбрани́ гла́с Го́спода, ро́ждшагося из Де́вы пло́тию.

Проро́ков все́х тя́ пе́рваго я́ко су́ща, благоче́стно ве́дуще, восхваля́ем ве́рнии: пе́рвый бо Бо́га ви́дел еси́, я́коже мо́щно бя́ше челове́ку ви́дети.

Ирмос: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Гугна́нию язы́ка и гла́са твоего́ уясни́вшуся Боже́ственным Про́мыслом, богови́дче, вити́я та́ин Бо́жиих яви́лся еси́ глаго́лы, и ра́нами я́звил еси́ Еги́пет.

Ко́ль пресла́вно зва́ние твое́, о богови́дче! Ко́ль стра́шна дела́ твои́х чуде́с! Яви́ся бо Сы́й тебе́ Бо́г, и сла́вою возвы́сив тя́, Изра́илю спаси́теля посла́.

Вся́каго перворо́дна порази́л еси́ еги́петскаго, я́ко Христо́с де́монов умертви́ держа́ву: о́браз бо бу́дущаго тобо́ю де́йствуемая и́стинно бы́ша, сла́вне.

Богородичен: Не приближа́йся се́мо, Моисе́й слы́шав, Бо́жию гла́су вопию́щу из пла́мене купины́: свя́то бо ме́сто в ле́поту преднаписа́, пло́тию роди́тися Христу́ из Чи́стыя.

Ирмос: Ты́, Го́споди мо́й, Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ударя́еши Чермно́е, и твори́ши разделе́ния мно́гая жезло́м твои́м, о богови́дче! да пока́жеши в се́м Креста́ Боже́ственную си́лу.

О, дерзнове́ния прелюбе́знаго! О, простоты́ души́ чи́стыя! Аще позна́л еси́ мя́ па́че все́х, — к Бо́гу богови́дец рече́, — разу́мно мне́ яви́ся.

Ка́менем покры́вся, не ви́дел еси́ Бо́жия лица́, я́ко утае́на, о богови́дче, воплоще́ние же позна́л еси́ Сло́ва, я́ко за́дняя.

Читайте так же:  Молитва верую на церковном языке

Богородичен: Вше́л еси́ чу́вственне во мра́к, и навы́кл еси́ неизрече́нная, о богови́дче, я́ко хо́щет из Де́вы Бо́г пло́тию роди́тися, Спа́с.

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лоcти от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Во́инство стяжа́в Бо́жие Изра́иль си́льное, се́дмь у́бо зло́бы ханане́йския язы́ки погуби́л еси́, лю́дем ты́ в насле́дие да́в зе́млю и́х.

Неизглаго́ланно вше́д во мра́к Боже́ственный, Моисе́е, иде́же Бо́г бя́ше, зовы́й тя́, пи́санныя скрижа́ли пе́рстом Его́ зако́нныя прия́л еси́, я́ко вели́к уго́дник Его́.

Поста́ви послу́шати Бо́г гла́са Своего́, богови́дца Моисе́я, Себе́ Сама́го ему́ яви́в, да пока́жет стра́шное со сла́вою та́инство Свое́.

Богородичен: Ма́нием Боже́ственным Тя́ преднапису́ет Моисе́й сла́вный, ковче́г Богоро́дице, заря́ми Ду́ха всю́ду, я́ко зла́том, покрове́н в сла́ву Бо́жию.

Ли́к проро́ческий с Моисе́ем и Ааро́ном весе́лием дне́сь весели́тся, я́ко коне́ц проро́чествия и́х на на́с испо́лнися: дне́сь сия́ет Кре́ст, и́мже на́с спа́сл еси́; те́х моли́твами, Христе́ Бо́же, поми́луй на́с.

Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

В боговиде́ниих неизглаго́ланных боже́ственный писа́тель бы́в, ве́сь му́дрый ви́д ски́нии ты́ сло́вом ухи́трив, началозда́телю Веселеи́лу предложи́л еси́ дея́ние, богови́дче Моисе́е.

Свяще́нствовати дерзну́в Корре́й с тобо́ю, яви́ся низше́д во а́д жи́в, всежре́бийно Бо́гу тебе́ честно́е, Моисе́е, храня́щу, ца́рствия и свяще́нства вку́пе.

Воево́дствующу тебе́ иуде́йскому язы́ку дре́вле, Моисе́е, яви́ся Михаи́л, нача́льник небе́сных, и те́ла твоего́ боже́ственный храни́тель: злонача́льника бо противоглаго́люща то́й посрами́.

Богородичен: Ааро́нов Тя́ боже́ственный же́зл прозя́бнути показа́ все́м, Богоро́дице, реше́ние грехо́в, очище́ние бо земны́м была́ еси́, я́коже ропта́вшим на Бо́га, о́но стра́шное преще́ние.

Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Го́сподня, Го́спода.

Уго́дник и́стинно Бо́жий, я́ко кро́ток, слы́шал еси́ и де́лы бы́л еси́. Те́м позна́н бы́сть тебе́ Госпо́дь па́че все́х проро́ков, Моисе́е, и, всели́вся в тя́, ве́рно пе́ти научи́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Яко таи́нник Бо́жий и служи́тель и ца́рь Изра́илев, Моисе́е богови́дче, я́влься, Христа́ пропове́дал еси́ приити́ в пло́ти, прописа́в Его́ в себе́ стра́шное и Боже́ственное Прише́ствие, Его́же и о́браз одушевле́н яви́лся еси́ я́ве, и проро́к ве́рен.

Сло́ва проро́чествием лю́ди и Зако́на повеле́ньми наста́вил еси́ ве́рно, зна́меньми и чудесы́ напра́вив и чуде́с показа́нии: от Бо́га бо показа́вся нача́льник, богови́дче Моисе́е; те́м приложи́лся еси́ ко отце́м твои́м со сла́вою мно́гою.

Богородичен: Никто́же предуслы́ша пре́жде тебе́, богови́дче сла́вне Моисе́е, уго́дниче Христо́в, зане́ вся́ изре́кл еси́ Де́вы смотре́ния, пропису́ющия Тоя́ Боже́ственное рождество́, в пла́мени бо купины́ ви́дел еси́ зра́к неви́димый.

Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́; те́м веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Бы́л еси́, богови́дче, самови́дец Госпо́день и по сме́рти, не во мра́чных гада́ниих, я́ко в ка́мени пе́рвее, но в челове́честей пло́ти Христа́ ви́дев, облиста́юща Божество́м.

Гора́ Фаво́р просла́вися па́че Сина́йския бога́тно, иде́же Моисе́й из ме́ртвых, и Фесви́тянин от стра́н живу́щих Христа́ со апо́столы зря́ху преобразу́ющася, я́ко Су́що Бо́га.

Спаси́ мя́ ми́лостивною твое́ю моли́твою, и моли́тв дерзнове́нием, я́ко Изра́иля от бе́д, Моисе́е богови́дче, и лю́тых, и ну́ждных, христиа́н исполне́ние от вся́каго вре́да, пою́щих Тя́.

Богородичен: Ста́мну Тя́ злату́ю, и скрижа́ль, и Боже́ственную трапе́зу, Де́во, пе́рвее Моисе́й написа́в, я́ве пока́зоваше Бо́га роди́тися из Тебе́. Его́же ви́девше пло́тию, ве́рно пе́снь скончава́ем Твою́.

Молитва О святый пророче Божий Илие, моли о нас Человеколюбца Бога, да подаст нам, рабам Божиим (имена), дух покаяния и сокрушения о гресех наших, и всесильною Своею благодатию да поможет нам пути нечестия оставити, преспевати же во всяком деле блазе, и в борьбе со страстьми и похотьми нашими да укрепит нас; да всадит в сердца наша дух смирения и кротости, дух братолюбия и незлобия, дух терпения и целомудрия, дух ревности ко славе Божией и о спасении своем и ближних доброе попечение. Отврати от нас предстательством твоим праведный гнев Божий, да тако в мире и благочестии поживше в сем веце, сподобимся причастия вечных благ во Царствии Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Емуже подобает честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, во веки веков.

«О прехвальный и пречудный пророче Божий Илие, просиявый на земли равноангельным житием твоим, пламеннейшею ревностию по Господе Бозе Вседержителе, еще же знамении и чудесы преславными, таже, по крайнему благоволению к тебе Божию, преестественно восхищенный на огненней колеснице с плотию твоею на Небо, сподобивыйся беседовати с Преобразившимся на Фаворе Спасителем мира и ныне в райских селениих выну пребываяй и предстояй Престолу Небеснаго Царя!

Услыши нас, грешных и непотребных, в час сей предстоящих пред святою твоею иконою и усердно прибегающих к ходатайству твоему. Моли о нас Человеколюбца Бога, да подаст нам дух покаяния и сокрушения о гресех наших и всесильною Своею благодатию да поможет нам оставити пути нечестия, приспевати же во всяком деле блазе, да укрепит нас в борьбе со страстьми и похотьми нашими; да всадит в сердце наше дух смирения и кротости, дух братолюбия и незлобия, дух терпения и целомудрия, дух ревности к Славе Божией и спасению ближних.

Упраздни молитвами твоими, пророче, злыя обычаи мира, паче же погибельный и тлетворный дух века сего, заражающий христианский род неуважением к Божественней Православней вере, к уставом Святыя Церкве и к заповедем Господним, непочтением к родителем и властем предержащим и низвергающий людей в бездну нечестия, развращения и погибели.

Отврати от нас, пречудне пророче, предстательством твоим праведный гнев Божий и избави вся грады и веси от бездождия и глада, от страшных бурь и землетрясений, от смертоносных язв и болезней, от нашествия врагов и междоусобныя брани. Испроси, пророче Божий, от Господа пастырем нашим святую ревность по Бозе, сердечное попечение о спасении пасомых, мудрость в учении и управлении, благочестие и крепость во искушениих, судиям испроси нелицеприятие и безкорыстие, правоту и сострадание к обидимым, всем начальствующим попечение о подчиненных, милость и правосудие, подчиненным же покорность и послушание ко властем и усердное исполнение своих обязанностей; да, тако в мире и благочестии поживше в сем веце, сподобимся причастия вечных благ в Царствии Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Емуже подобает честь и поклонение со безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, во веки веков. Аминь.»

О великий и преславный пророче Божий Илие, ревности ради твоея по славе Господа Бога Вседержителя не терпевый зрети идолослужения и нечестия сынов Израилевых, обличавый законопреступнаго царя Ахава и в наказание тех трилетний глад на землю Израилеву молитвою твоею от Господа испросивый, да, отвергше мерзкия идолы и отступльше от неправд и беззаконий, обратятся ко Единому Истинному Богу и исполнению святых Его заповедей, вдовицу Сарептскую в гладе пречудно препитавый и сына ея умерша молитвою твоею воскресивый, по прошествии же пронареченнаго времене глада, собранный на гору Кармильскую народ израильский в богоотступстве и нечестии укоривый, таже огнь молитвою на жертву твою с небесе испросивый и чудом сим Израиля ко Господу обративый, студныя же пророки Вааловы посрамивый и умертвивый, по сих же молитвою паки небо разрешивый и обильный дождь на землю испросивый и люди Израилевы возвеселивый! К тебе, предивный угодниче Божий, усердно прибегаем, грешнии и смиреннии, томими бездождием и зноем: исповедуем, яко недостойни есмы милости и благодеяний Божиих, достойни же паче лютых прещений гнева Его, скорби же и нужды и всяких зол и болезней.

Не бо ходихом в страсе Божии и в путех заповедей Его, но в похотех развращенных сердец наших и всякий вид греха безчисленно сотворихом; беззакония наша превзыдоша главу нашу, и несмы достойни явитися пред лице Божие и зрети на небо. Исповедуем, яко и мы, якоже древний Израиль, отступихом от Господа Бога нашего, аще не верою, то беззаконьми нашими, и аще не покланяемся Ваалу и другим мерзким идолом, то раболепствуем страстем и похотем нашим, служаще идолу чревоугодия и сластолюбия, идолу корыстолюбия и честолюбия, идолу гордости и тщеславия, и вслед ходим богопротивным иноплеменным обычаем и погибельному духу времене.

Читайте так же:  Католическая молитва деве Марии

Исповедуем, яко сего ради заключися небо и сотворися аки медяно, яко заключися сердце наше от милосердия и истинныя любве ко ближнему; сего ради отверде земля и соделася безплодна, яко не приносим Господу нашему плодов добрых дел; сего ради несть дождя и росы, яко не имамы слез умиления и животворный росы Богомыслия; сего ради увяде всяк злак и трава сельная, яко изсше в нас всякое благое чувство; сего ради омрачися воздух, яко ум наш омрачися студными помышленьми и сердце наше осквернися беззаконными похотеньми. Исповедуем, яко и тебе, пророче Божий, просити мы недостойни есмы.

Ты бо, подобострастен быв нам человек, Ангелом в житии твоем уподобился еси и, аки безплотный, на небо восхищен еси, мы же студными помыслы и деяньми нашими безсловесным скотом уподобихомся и душу нашу яко плоть сотворихом. Ты постом и бдением удивил еси Ангелов и человеков, мы же, предающеся невоздержанию и сластолюбию, скотом несмысленным уподобляемся. Ты презельною ревностию о славе Божией выну горел еси, мы же небрежем о славе нашего Творца и Господа и стыдимся исповедывати достопокланяемое Имя Его.

Ты нечестие и злыя обычаи искоренял еси, мы же рабствуем духу века сего, поставляюще богопротивныя обычаи мира паче заповедей Божиих и уставов Святыя Церкве. И кий грех и неправду не сотворихом мы, окаяннии? Истощихом беззаконьми нашими долготерпение Божие. Темже правосудный Господь прогневася на нас и во гневе Своем наказа нас. Обаче ведуще велие дерзновение твое пред Господем и надеющеся на любовь твою к роду человеческому, дерзаем молити тя, прехвальне пророче: милостив буди к нам, недостойным и непотребным. Умоли Великодаровитаго и Всещедраго Бога, да не до конца прогневается на ны и не погубит нас со беззаконьми нашими, но да низпослет на жаждущую и изсохшую землю дождь обильный и мирный, да дарует ей плодоносие и благорастворение воздуха.

Видео (кликните для воспроизведения).

Преклони действенным твоим ходатайством на милость Царя Небеснаго, аще не ради нас, грешных и скверных, но ради избранных рабов Его, не преклонивших колена своя пред Ваалом мира сего, ради незлобивых и несмысленных младенцев, ради безсловесных скотов и птиц небесных, страждущих за наша беззакония и истаевающих от глада, зноя и жажды. Испроси нам твоими благоприятными молитвами от Господа дух покаяния и сердечнаго умиления, дух кротости и воздержания, дух любве и терпения, дух страха Божия и благочестия, да тако, возвратившеся от стезей нечестия на правый путь добродетели, ходим во свете заповедей Божиих и достигнем обетованных нам благих, благоволением Безначальнаго Бога Отца, человеколюбием Единороднаго Сына Его и благодатию Всесвятаго Духа, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

«О святый славный пророче Божий Илие, великий закона Божия ревнителю. Ты изрядный и храбрый во убиении Вааловых жерцев отмститель был еси: яко славу Божию не умоляему, но умножаему во веки видети восхотел еси, и толико многороднаго их неистовства не убоялся еси, яко Иезавелины жерцы на потоце Киссове ножем заклал еси, последи же яко вихрем на огненней колеснице взят быв, на высоту небесную со славою возшел еси. Сего ради мы, недостойнии и грешнии, смиренно молимся тебе, честный Божий пророче: сподоби достойно славити и воспевати пречестное твое заступление, да обретше тя великаго ходатая, богатыя милости от Господа сподобимся. Темже и ныне, славно ублажающе тя, молим: огради миром державу нашу, и избави нас от всякого навета вражия, от глада, и труса, и огня молниина, и не забуди ны, грешныя, пресветлую память твою праздующия и непрестанно славящия прославльшаго тя Господа во веки веков. Аминь.»

Пророку моисею молитва
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here